Wyświetlono odpowiedzi znalezione dla słów: Samochody z homologacją





Temat: Orurowanie w "Dzipach"
Orurowanie w "Dzipach"
Co z tym oruroiwanie? Jest to legalne?
Slyszalem ze zapadl juz wyrok w cywilizowanym kraju na wlasciciela takiej
bryczki. Potracony facio znalazl madrego adwokata ktory dowiodl ze facio
ktorego stac na auto za 300.000zl zainstalowal rury zeby go nie zniszczyc
przy zderzeniu. Pokieroszowal przechodnia bardziej niz gdyby nie mial
orurowania wiec oszczedzil na blacharce i stac go na zaplacenie odszkodowania
w wys 600.000$ na leczenie goscia. I OC nic tu nie dalo bo orurowanie nie
wchodzi w skald homologacji samochodu. Czy u nas jest podobnie?
Pozdrawiam orurowanych !!!!! Jak juz im sie zdarzy kogos potracic to zeby
facio nie byl kumaty bo starca nie tylko "dzipa" ale caly majatek na
rehabilitacje poszkodowanego. Obejrzyj więcej wiadomości





Temat: Czemu nadużywane są tylne światła przeciwmgłowe
> W sumie mniej wqrzają niż źle ustawione drogowe, pozycyjne czy p-mgielne.
Zgadza sie!
Ksenony sa bardzo dobrym rozwiazaniem. Widocznosc jest rewelacyjna, szczegolnie
kontrast. Poza tym jadac na ksenonach nie raza Cie inne swiatla (przed Toba jest
bardzo jasno i nie ma efektu oslepiania nawet przez zle ustawione swiatla).
Jezdzilem bardzo duzo na ksenonach. Niestety w swoim samochodzie ich nie mam, a
szkoda... jak sie jezdzi duzo poza miastem, to bardzo sie przydaja. Jest jednak
nadzieja: ceny tych urzadzen spadaja, wiec byc moze niedlugo beda ogolnie
dostepne.
Jesli chodzi o oslepianie ksenonami, to uwazam, ze powoduja je glownie
reflektory, ktore nie sa wyposazone w automatyczny uklad poziomowania. To jest
teraz standardem i jest nawet obowiazkowe przy homologacji samochodu. Nie jestem
pewien, ale pierwsze samochody opla i audi nie mialy chyba takich ukladow?
Poza tym jest mnostwo samochodow sciagnietych z USA i Kanady (glownie bmw i
mercedes), ktore mialy standardowe reflektory, a do ktorych zamontowano w Polsce
ksenony (oczywiscie bez ukladow samopowiomujacych). Reflektory w samochodach
sprzedawanych na rynkach amerykanskich nadaje sie wylacznie do jazdy po
autostradzie (najlepiej oswietlonej), dlatego tez pewnie duzo ludzi zmienia je na
ksenony.
Pozdrawiam,
Marcin Obejrzyj więcej wiadomości





Temat: Honda Civic Ciężaroawa?
Gos´c´ portalu: marek napisa?(a):

> Czy ktos´ z was s?ysza? o civicu z homologacja˛ (samochód cie˛z˙arowy)? Ma
> ?adownos´c´ przekraczaja˛ca˛ przepisowe 500kg. Niewiele samochodów ma taka˛,
moz˙e
> polecicie cos ciekawego? a moze da sie to jakos sprytnie obejsc?

Nietrzeba nic kombinowac. Nowy Civic 5D ma fabryczna homologacje na samochod
ciezarowy tylko ze z samochodu 5 osobowego zrobil sie 4 osobowy.
Pozdr. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Przejme leasing lub kupie samochod z homolgacja
Przejme leasing lub kupie samochod z homolgacja
Poszukuje pilnie leasingu do przejecia lub kupie samochod z homologacja.
Mysle o samochodzie sredniej klasy, ok 2-3 letnim, do sumy max 40 000 brutto.
Niestety do tej pory nic rozsadnego nie udalo mi sie znalezc - komisy,
ogłoszenia. Mam nadzieje, ze ktos z milych forumowiczow mi pomoze:) Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: VAT, kratka i samochód używany
Teraz jeszcze tak (do 1-go maja) - od samochodu z homologacją ciężarową.

Po 1-maja TYLKO od samochodów z homologacja ciężarową ALE spełniający tzw.
warunek wzoru Lisaka. W praktyce wychodzi, że jeśli auto jest zarejestrowane na
5 osób to ładownośc nie może byc mniejsza niz 697 kg, przy 4 osobach ładowność
nie może wynosić mniej niż 627kg itd aż do 2 osób przy ładowności 498kg.
(pisze to z pamięci więc kg mogą się różnić, ale nie więcej niż +-3kg)
Dlatego gdy 01-05 będziemy w unii praktycznie wszystkie samochody "z
kratką" "zmienią" się w samochody osobowe i kolejny nabywca będzie mógł
odliczyć 5tys zł ale nie więcej niż 50% VAT.
Z kolei gdy kupisz osobówkę lub dawną ciężarówke (wg. nowych przepisów) to nie
możesz odliczyc vat od paliwa. A przy sprzedaży takiego samochody będziesz
MUSIAŁ wykazac VAT i wpłacic całe 22% (a nie 50% lub 5 tyś) do US. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: zdjęcie homologacji ciężarowej
Tak! włąśnie to zrobiłem.
Najlepiej pojechac do stacji diagnostycznej z homologacją samochodu ciężarowego
(z opisem zmian), ustalic z nimi co należy zmienic poza zdjęciem kratki.
Następnie udać sie do warsztatu samochodowego i tam dokonac zmian (zdjęcie
kratki, likiwdacja mocowania pofłokietnika, montaż trzeciego z tyłu pasa
bezpieczeństwa itp.) Zmiany muszą byc koniecznie potwierdzone przez zakład
pisemnie.
Następnie wizyta w stacji diagnostycznej na przegląd techniczny (ok. 92pln za
przegląd + 82pln za zmianę na osobowy) i wpis o zmianie na osobowy.
Potem wizyta w wydziale komunikacji z tablicami (jezeli białe to pozostaja,
jeżeli czarne to będą nowe) i ksiżką pojazdu i dowod. rej i dowod. osobistym,
opłaty ~46+2+6 na znaczki skarbowe.
Powodzenia - sprawę załatwia się raczej sprawnie.
PS. Najlepiej (najtaniej) jest dokonac zmian przy okazji obowiązkowego
przeglądu rejestracyjnego, bo przy zmianie homologacji i tak jest on wymagany. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Czy mogę zdemontować kratę ?
po pierwsze kratki nie można zdjąć bo samochód jest ciężarowy, jeżeli nie ma
kratki to policja zatrzymuje kartę wozu, ponieważ nie spełnia on swoich
warunków,

po drugie można dostawać extra karę, gdyż zostaje postawione oskarżenie o
niuczciwym odliczeniu podatku VAT - więc płacisz mandat, samochód zostaje
zatrzymany do wyajśnienia sprawy oraz musisz zwrócić podatek, który
odliczyłeś - wartość pojadu oraz innych usług gdzie został odpiczony podatek
od usłu (brnzyna itp)

jeżeli jesteś osobą prywatnę i na siebie kupujesz to nie widzę powodu aby brać
samochód z homologacją.

pozdrawiam Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: jazda bez kola zapasowego
Zaprzyjaźniony policjant powiedział tak: w kodeksie wprost nie ma nic na temat
obowiązku posiadania koła zapasowego. Przyjmuje się natomiast, że samochód musi
odowiadać warunkom, które sprawią, że nie będzie zagrażał bezpieczeństwu
użytkownika i otoczenia a także nie będzie powodował utrudnień dla ruchu
dorgowego. Biorąc to pod uwagę, policja może przymknąć oko na brak koła podczas
klasycznej kontroli jeśli jednak złapiemy "gumę" np. na autostradzie i z tego
powodu będziemy utrudniać ruch, naależy spodziewać się mandatu gdy nadjedzie
patrol. Podobnie jest w większości krajów europejskich. Poza tym koło zapasowe
jest wpisane do homologacji samochodu a auta dopuszczone do ruchu muszą
odpowiadać warunkom zapisanym w tym dokumencie.

Rozwiązaniem zastępczym jest koło dojazdowe (niestety nie do wszystkich modeli
aut dostępne) lub opony, z odpowiednio "doposażonym" wnętrzem. W obu
przypadkach są to jednak rozwiązania "dojazdowe". Trzeba szybko dotrzeć do
zakładu wulkanizacyjnego, żeby koło naprawić.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: gaz homologacja butli ?????
gaz homologacja butli ?????
Mam takie pytanie , jeśli kończy się homologacja butli gazowej w samochodzie
,to co dalej ,czy tę homologację można przedłużyć ,jeśli tak to ile to
kosztuje ?chodzi mi o to ,że mam na oku samochód ale homologacja butli kończy
się za rok ,więc nie wiem czy warto kupić taki samochód ,ktoś może
doradzić??????????????????? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Skoda Fabia po kolizji AC, OC - rozliczenia szkody
Masz samochód w wersji ciężarowej, odpisałeś kwotę VAT, jesteś płatnikiem VAT,
czyli firma ubezpieczeniowa pokrywa kwotę netto, ty dopłacasz kwotę VAT
bierzesz orginał faktury i wrzucasz to w koszty (księgowa powinna wiedzieć jak
to zrobić) to normalna procedura w wypadku samochodów z homologacją ciężarową.
Bo dlaczego mieliby płacić z VAT jak go sobie odpisałeś. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: betriebserlaubnis
Gość portalu: Granny napisał(a):

> czy można to tłumaczyc jako zezwolenie zakładowe?

W przypadku samochodu homologacja.
Allgemeines Betriebserlaubnis (ABE) - standardowe swiadectwo homologacji,
wymagane do okazywania w przypadku zamontowania niektorych nieseryjnych
akcesoriow.

Pozdr.

C.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Trudne początki elektronicznych PIT-ów
Trudne początki elektronicznych PIT-ów
400 zl za elektroniczny podpis to takie samo urzedowe zlodziejstwo
jak 5000 zl za homologacje samochodu sprowadzonego z USA. Tam kupuje
sie co roku na internecie program do skladania oswiadczenia
podatkowego (ok. $40 od prywatnego producenta oprogrmaowania, jest
wybor, odliczane z opodatkowanych zarobkow) i jazda. Podpis
elektroniczny darmowy. No ale tam maja agresywny wyzyskujacy
kapitalizm, gdzie o lewych L4 nikt nawet nie pomysli. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: "Rz": Pogłębia się zapaść sprzedaży nowych samo...
"Rz": Pogłębia się zapaść sprzedaży nowych samo...
W USA samochody są tanie, a mają być jeszcze tańsze(obniżki). Proponuję aby
producenci w USA fabrycznie budowali samochody z homologacją na UE, ładowali
do kontenerów i wysyłali do Rotterdamu. Będą się rozchodzić jak ciepłe bułeczki Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: TK o VAT przy leasingu oraz o kosztach sądowych
TK o VAT przy leasingu oraz o kosztach sądowych
Nic nie rozumiem.
Autor tego tekstu chyba za bardzo też. To w końcu biorąc w
leasing operacyjny nowy samochód (z homologacją) mogę VAT
odliczyć, czy nie?
Co do autora to chyba obce jest mu pojęcie "użyteczności prasy". Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: szklaneczka
Obowiązek wożenia zapasu jest! O ile pamiętam, jest to związane z homologacją - samochód do homologacji ma w wyposażeniu koło zapasowe i musi ono być w samochodzie.
A nie rozumiem jednego: dlaczego jedno koło jest uznane za dojazdówkę, a inne nie? Jeśli wymaluję na feldze zółty pasek, to już będzie dojazdówka? Bez sensu, ale takie mamy prawo...
Zresztą - bardzo wielu kierowców robi tak, że mając 5 felg, zmieniają na zimówki opony na 4 felgach, a na zapasie zostaje letnia guma. Potem na wiosnę zostawiają jedną zimówkę na zapasie i zmieniają tylko 3 opony z letnich na zimowe (czwarta to całe koło z zapasu).

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Subiektywny słowniczek amerykański
Dobrze ze nie przeniosles sie do Kalifornii bo bys mial powod do narzekania ;)
Prawo jazdy trzeba zdawac, kanadyjskie sie nie liczy.
A zeby zarejestrowac trzeba miec homologacje samochodu na Kalifornie.
Caly process trwal 4 miesiace z wieloma wizytami w DMV i roznych instytucjach
rzadowych jak i telefony do producenta samochodu. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Koniec homologacji gazowej
Koniec homologacji gazowej
Mam takie pytanie , jeśli kończy się homologacja butli gazowej w samochodzie
,to co dalej ,czy tę homologację można przedłużyć ,jeśli tak to ile to
kosztuje ?chodzi mi o to ,że mam na oku samochód ale homologacja butli kończy
się za rok ,więc nie wiem czy warto kupić taki samochód ,ktoś może doradzić??????? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Na Trasie W-Z przyspieszą tramwaje i autobusy
robert_c napisał: Trasa WZ znajduje się wewnątrz tzw. Obwodnicy Śródmieścia i
nie powinna być
> zbyt atrakcyjna dla samochodów osobowych.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
mam samochod z homologacja ciezarowa-dla mnie wiec ta trasa zostaje atrakcyjna:)
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kontrola w poznańskich taksówkach
Kontrola w poznańskich taksówkach
A czy nie lepiej ustalić jeden kolor dla taksówek??
Tak, jak to np. jest w Niemczech - kość słoniowa, to
kolor taksówkowy...
Ponadto na rynki Europy Zachodniej nowe samochody na taksówki
są fabrycznie przystosowane, a nie przerabiane, jak w Polsce.
Gdyby tak jeszcze wprowadzić homologację samochodu
na taksówkę, to wówczas uchybień by było dużo mniej. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Jak przerejestrować samochód ciężarowy na osobowy?
nie wiem czy dacie radę bo my mamy podobny problem. kupilismy samochód van , który jest wpisany jako ciężarowy i chcieliśmy go przerejestrować jako osobowy i zamontować z tyłu orginalne siedzenia. Jak się potem okazało nie da rady dlatego,że samochód z fabryki wyszedł jako ciężarowy. Musicie sprawdzić jak na świadectwie homologacji samochodu jest napisane. jeżeli okaże się że jest ciężarowy to nic nie załatwicie .Myśmy już w tej sprawie poruszali niebo i ziemię włącznie z ministerstwem komunikacji w Warszawie. każdy nam to samo powtarza ,że jeżeli z fabryki wyszedł jako ciężarowy to nie można nic zmienić. A może ktoś ma inne informacje albo sposób jak to załatwić???? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kredyt samochodowy
Dzień dobry

Zamierzam kupić samochód z homologacją na firmę na kredyt. Czy mogą Państwo
polecić mi kredytodawcę? A może leasing będzie lepszy?

Pozdrwiam
** Bogusław Lichoński

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: pytania o 1 osobowa firme


Jacek Fidot wrote:
witam wszystkich grupowiczow.
Zachodnie firmy coraz czesciej zatrudniaja osoby na zasadzie wynajecia
jednoosobowej firmy. Osoby te sa zmuszone do zalozenia takowej. Domyslam
sie, ze musza one same oplacac sobie ZUS, placic podatki itp.  W zwiazku z
tym mam kilka pytan:
1. czy mozna sobie samemu wybrac stawke ZUS, kora chcemy oplacac


Mozesz, od najnizszej do praktycznie nieograniczonej, bo mozesz ubezpieczyc sie
dobrowolnie w ZUSie, ale jeszcze nie spotkalem takiego glu....  naiwnego, co by
ladowal w ten wor bez dna ;)).
Stawki sa zmieniane co kwartal, mozesz sie o nie dowiedziec w kazdym oddziale
ZUS


2. czy podatek nalezy placic co miesiac, czy mozna raz na koniec roku.
Zakladam, ze platnik miescil by sie w II progu podatkowym. Czy oznacza to ze
musio zaplacic okolo 6500 + 30% od kwoty przekracajacej granice progu? Czy
cos jeszcze?


Zazwyczaj jest tak, ze co miesiac skladasz (jesli juz musisz, tzn. jesli
zarobiles wiecej niz kwota wolna od podatku) PIT-5 i wplacasz zaliczke na
podatek dochodowy, a potem rozliczenie roczne, do konca kwietnia roku
nastepnego.
Jesli jestes vatowcem, to jeszcze trzeba rozliczac sie z VATu


3. co mozna odliczac sobie od podatku? (paliwo?, czesci samochodowe?, sprzet
komputerowy? telefon?) i jaka kwota jest odliczana (22% ?)


to zalezy, na jakich zasadach bedziesz sie rozliczal.
Jesli ryczalt (chyba nie), to nic sobie nie odliczysz.
Zasaday ogolne, zwolnienie z VATu - odliczasz od przychodu cala kwote brutto.
Jesli VAT - to odliczasz VAT z faktury od VATu, ktory tobie zaplacili, wartosc
netto od netto.
Co do samochodu, to zalezy czy go uzyczasz firmie, wnosisz jako wyposazenie czy
kupujesz na firme. Jesli uzyczasz, to musisz prowadzic rejestr przejazdow.
Jesli kupujesz na firme, to odliczasz cale faktury, naprawy, myjnie itd.
Jesli jestes vatowcem i masz samochod z homologacja na ciezarowy (np.seicento z
krata z tylu, hle hle, tez mi ciezarowka) to mozesz odliczc vat od beznzyny.
Praktycznie prawie wszystko mozna kupic na firme, kwestia odpowiedniego
umotywowania w razie kontroli ze skarbowego.

Najlepiej zebys okreslil rozdzaj prowadzonej dzialalnosci i spotkal sie z jakas
lebska ksiegowa, to ci wtedy najlepiej doradzi sposob prowadzenia dzialalnosci.

Robert

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: VAT z benzyny - czy można odliczyć


Wyemigrować do normalniejszego kraju ;)


Albo kupic samochod z homologacja ciezarowego o ladownosci powyzej 500kg.
A moze kupi ktos ciezarowy fiat palio 1.2HL 2000r.?

Tarnus

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: PL>DE regulamin nr 67 EKG ONZ

Pasuje, ale w homologacja samochod juz lepiej:

CEE-UN

A co to za skrót?

ff

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ciekawa scenka ;-)
Wytężywszy szare komórki, Filip KK wygenerował(a) następującą porcję bitów:


A moze to sluzbowy byl samochod?


Homologacja ciężarowa zobowiązuje :)

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: wynajme od kogoś samochód na firm
wynajmę (od kogos) samochód z homologacja na ciężarowe  typu  polonez truck
(LPG) , żuk (LPG) , lub jakikolwiek inny LPG. Proszę na e-maila :
cari@interia.pl
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Samochod w firmie.
Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów:

Czy zmieniły się przepisy dot. samochodu w firmie? Tzn. czy nadal przy
zakupie sam. na firmę istnieje
obowiązek homologacji samochodu ciężarowego (kraty, klocki na tylnych
siedzeniach, etc)?

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ograniczenia predkosci "ciezarowych" kombiaków

"Tomcia-w" <tomci@go2.pl wrote in message


Mam pytanie: Czy Ktoś zna uregulowania prawne co do ograniczen
prędkości
pojazdów z homologacją samochodu ciężarowego o nadwoziu kombi.
Wczoraj
policjant próbował mi wmówić, że przekroczyłem dozwoloną

prędkość w terenie

zabudowanym obowiązującą pojazdy ciężarowe. Jechałem Astrą II
Kombi -
rodzaju ciężarowego. Wydaje mi się, że ograniczenia prędkości
dotyczą w tym
przypadku pojazdó powyżej 3,5T.
Jak to w końcu jest?
P.S.
A policjant okazał się człowiekiem i skończyło się na
pouczeniu...
Pozdrawiam,


KD Art.20

1. Predkosc dop. pojazdu lub zespolu (....) na obszarze
zabudowanym wynosi 60 km/h, z zastrzezeniem ust.2
2. Pr. dop (...) w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h
3. Pr. dop. poza obsz. zab., z zastrz. ust. 4 i 5 wynosi w
przypadku:
    1) sam. osob., motocykla lub SAM. CIEZAROWEGO o dop. masie
calk. nie przekracz. 3,5 tony:
        a) na autostradzie - 130 km/h
        b) na drodze ekspr. dwujezdniowej - 110 km/h
        c) na drodze ekspr. jednojezdniowej oraz na deodze
dwujezdniowej o co najmniej dwoch pasach ruchu przezn. dla
kazdego kierunku (np. katowicka) - 100 km/h
        d) na pozostalych drogach - 90 km/h
    2) zespolu pojazdow lub poj. nie wym. w pkt.1:
        a) na autostradzie, dr. ekspr. lub dwujezd (....) - 80
km/h
        b) na pozostalych drogach - 70 km/h
4. o autobusach (niektore 100 na lepszych drogach)
5. o mat. niebezpiecznych
6. ciagniki, urzadzenia wystajace, motocykle i motorowery
przewozace dzieci do lat 7

A teraz mam pytanie: Czy policjant nie musi posiadac KD przy
sobie?????

Alex

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy


Nie mógł sprzedać z VAT, jeśli firma kupująca była z VAT zwolniona. Dealer
sprzedaje wtedy auto bez VAT, zwrot tego podatku otrzymuje z US.


sorry ale tu sie usmieje:))
dam ci inny przyklad np firma zwolniona z vat kupuje w sklepie telewizor, no
i wg twojej teoriii sprzedawca dostaje ten vat z us ??? a firma placi tylko
wartosc netto???
no tak wynikalo by z tego co pisales bo niby czym roznia sie samochody od
tv?

wiec wyjasnie teraz jak jest naprawde:
kupujac auto firma zatrudniajaca niepelnosprawnych i majaca status zakladu
pracy chronionej tak jak kazdy inny przy zakupie towaru placi VAT !!!!
potem dopiero  z funduszu PFRON dostaje zwrot wlasnie tego vatu !!! ALE musi
byc to samochod z homologacja na ciezarowy !!!
a co do zwolnienia z podatku i kazdej jego stawce decyduje klasyfikacja KWiU
wiec nawet firma zatrudniajaca niepelnosprawnych i majaca status zakladu
pracy chronionej wystawiajac faktury na swoje produkty wpisuje w nich stawke
konkretna  VAT  <0, 7 czy 22%a dopiero potem wykazujac ja w deklaracji VAT
otrzymuje jej zwrot z US:)
 Np. -  wiem, ze zaklady pracy chronionej robia np PEDZLE no i ty kupujac
pedzel :)) dostajesz fakture VAT na ktorej jest wyszczegolniony VAT w wys
22% i nie ma znaczenia kto byl jego producentem...

sprzedajac samochod firma zawsze musi wystawic na niego fakture VAT ze
stawka 22%, wyjatkiem jest fakt gdy:
- NIE SKORZYSTALA Z ODLICZENIA VAT W MOMENCIE JEGO NABYCIA < tak jak pisalam
wczesniej dawno musiala go kupic gdy nie bylo jeszcze podatku VAT
- GDY kupila go bez VAT < np umowa kupna-sprzedazya okres jego uzytkowania
jest krotszy od pol roku

a jak w dyskutowanym przypadku wynika ze auto bylo liesengowane i potem
wykupione wiec zaden z ww odstepstw nie zachodzi wiec firma ma obowiazek
przy sprzedazy wystawic fakture VAT z podatkiem 22%

REASUMUJAC - wg klasyfikacji KPWiU samochod zawsze jest obiazony podatkiem
VAT w wys 22% wiec tylko taka stawka moze byc wpisana w fakture

pzdr dorota:)

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: ludzie jak barany...
Użytkownik J.F. <j@friko6.onet.plw wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:slrn9j4gvh.the.j@mars.planconsult.com.pl...


On Thu, 21 Jun 2001 16:06:09 +0200, Tomasz Jarnot <jur@poczta.fm
wrote:
| Czy ty naprawdę nie rozumiesz, że licznik samochodowy NIE JEST
HOMOLOGOWANYM
| urządzeniem do pomiaru prędkości samochodu? Homologacja robiona jest po
to,
| abyś miał pisemne "zapewnienie", że parametry urządzenia, a w tym jego
| dokładność, nie zmieniły się w jakimś tam przedziale czasowym o wartości

Nie chce cie martwic - ale licznik samochodowy jest homologowanym [razem
z calym pojazdem] urzadzeniem ... hm, chyba jak najbardziej pomiarowym,
no bo jakim innym urzadzeniem?


Nie jest homologowanym urzadzeniem do pomiaru predkosci innego samochodu. O
moze tak to ujme. Videoradar owszem. Ale policjant NIE MOZE ukarac cie za
przekroczenie predkosci jesli dajmy na to bedize jechal równo z Toba i
bedzie mial na SWOIM predkosciomierzu o 30 km/h wiecej, niz pozwalaja na to
przepisy. Nie moze i koniec - prawo stoi tutaj po Twojej stronie i moga ci
tutaj wmawiac rózne pierdoly o garbatych aniolkach, ale NIE MA TAKIEJ
MOZLIWOSCI, zebys zostal ukarany zgodnie z prawem.


| większe, niż dopuszcza to producent. Dlatego radar się powinno co rok
| homologować... Licznik samochodowy jak Ci jednego dnia pokaże 100 km/h
przy
| prędkości 90 km/h, a drugiego dnia pokaże 98 km/h przy 90 km/h cały czas
| będzie wg producenta sprawnym urządzeniem. A radar już nie bardzo.

Alez radar tak samo. Tylko ze producent blad okreslil mniejszy.
Jednego dnia wskazuje 90, drugiego 92 np.  Zasadniczej roznicy nie ma
jesli kieorwca jechal 110 zamiast 60 :-)


ALE producent radaru zastrzega, ze to urzadzenie przez np. 5 lat nie straci
wiecej niz 2% swojej dokladnosci pomiarowej. I wystarczy. Tak samo jak z
innymi urzadzeniami do profesjonalnych zastosowan przy pomiarach
czegokolwiek.


Osobna sprawa ze trzeba by grzebac w przepisach - byc moze urzadzenie
pomiarowe wymaga corocznej kontroli, a moze jest okreslone
jako miernik predkosci wlasnej a nie cudzej ? ;-)


Nie rozgrzebujmy tego prostego zagadnienia usilujac mieszac w to bieglych
itd. Dobry obronca przedstawi tyle argumentów przeciwko zasadnosci ukarania
za przekroczenie predkosci "na licznik", ze kolegium nie bedzie mialo jak
udowodnic Ci winy...

Jurand.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Jak odhomologować samochód z kratką?
a czy każdy samochód z homologacją cięzarowego musi mieć kratkę?
mój znajomy ma passata sedana jako ciężarowy
on np miał montowany mały sejf w bagażniku i nie miał żadnej kratki
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: auto grupowe w rowie :(

"Adam Płaszczyca" <trzyp@oldfield.org.plwrote in message



Najpierw ustalmy parametr p.t. energochłonnośc auta, czyli ilośc
energii jaka może ono pochłonąć.
Traz masz dwa auta - jedno z nich przy 55 km/h zuzyje cały zapas swej
energochłonności. Wynik - super bezpieczne.

Drugie - zuzyje tylko połowę. Wnisek - do bani.


Tyle, że czujniki przeciążeń pokazują wartości opóźnień zabójcze dla organów
wewnętrznych.


A teraz zwiększamy prędkosc do 70km/h i okazuje się, że w super
bezpiecznym masz trupy, a w tym niebezpiecznym pokiereszowanych, ale
żywych ludzi.


Słuchaj, miałeś szczęście. Nie przywaliłeś w żadną przeszkodę a tylko trochę
zachaczyłeś o skarpę. Jakbyś przywalił to byś mógł już tu nie pisać. Jeśli
twierdzisz, że poleciałeś w pole a nie zostałeś w rowie to znaczy, że
energia nie została wytracona w tym jednym uderzeniu. Czyli jak od
czegośtakiego twoje auto straciło przód to znaczy, że to też papierzak.
Cudów nie ma.
Acha, zapewne teraz przypomnisz tego Escorta co go zdemolowałeś. Pamiętaj
jednak, że tył samochodu jak Escort nie jest tak samo skonstruowany jak
przód. Bagażnik można poświęcić w całości natomiast z przodu przeszkadza
silnik. Czyli tył z założenia bardziej się pognie niż przód. Sprawdź sobie
kiedyś wjeżdżając w tył Granady.
I na koniec jeszcze jedna uwaga. Myślisz, że te nowoczesne konstrukcje to
nagonka na usługi blacharskie? Bardzo się mylisz. W USA już od dawna jednym
z kryteriów homologacji samochodu jest jego odporność na drogie naprawy.
Potężne firmy ubezpieczeniowe mają w tym interes i mająduży wpływ na wiele
rzeczy (choćby wprowadzenie drakońskich limitów prędkości). Na rynku USA
masz bardzo podobne auta jak w Europie tyle, że niektóre wymagają
dodatkowych wzmocnień (szczególnie z przodu). Ale nadal w testach (w kraju
co ma świra na punkcie bezpieczeństwa) te wyposażone w nowoczesne
rozwiązania dają więcej szans na przeżycie niż konstrukcje typu Granada.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Brak homologacji w samochodach leasingowych?

Maciej J. Piasecki napisał(a) w wiadomości:
<6vg8cb$79@sunsite.icm.edu.pl...


Prosze o rade.
Chce wziac w leasing maly samochod osobowy.
Musi to byc jednak sam. "towarowo osobowy"
tak mowia przepisy.... :(((


...o ładowności powyżej 500kg !!!!


Myslalem o Renualt Clio II , VW Polo lub czyms podobnym.
(auto dla zony...)
Niestety nie ma na rynku takich samochodow z homologacja
dla sam. "towarowo osobowych".
Jednak dealerzy proponuja boczna furtke do ominiecia przepisow.
Otoz dealer sprzedaje taki samochod firmie X, ktora pojazd
"przerabia" i rejestruje jako towarowy a nastepnie odsprzedaje
firmie Leasingowej jako towarowo-osobowy lecz bez homologacji.
Ja dostaje ladny samochodzik z kratka i wszyscy sa zadowoleni.
Jednak czy potem nie wynikna z tego dla mnie przykre konsekwencje
ze strony urzedu skarbowego??? :(((
Podobno Ministerstwo wydalo jakas instrukcje dla U.S. aby takie
samochody wylapywac i sypac kary......
Jezeli ktos sie spotkal z podobnym problemem
to prosze o komentarz.
Pozdrawiam! :))


Kary, owszem, są ale nie z powodu braku homologacji (jest orzeczenie
rzeczoznawcy).
Samochody leasingowane (na razie, wkrótce każdy leasing będzie tak
sprawdzany) są "ścigane" ze względu na zaniżanie dochodu
firmy-leasingobiorcy. Dlaczego ? Już tłumaczę.
Posłużę się przykładem: kupujemy auto za 30.000PLN, zawieramy umowę z tow.
leas. na rok i płacimy co miesiąc 2.500PLN + koszty leas., ostatnia rata
jest oficjalnie umową kupna-sprzedaży wozu i tutaj jest kruczek. Jeśli ty
kupisz to auto, wtedy US uzna, że był to ukryty "zakup na raty" czyli
nieuczciwie wpisałeś kolejne raty za auto w koszty (powinieneś był wpisać w
środki trwałe i amortyzować), jeśli natomiast oficjalnie zapłaci ostatnią
ratę ktoś inny (ciocia, wujek, itp) to wtedy towarzystwo leas. dostaje w
dupę za niegospodarność (jak można roczne auto warte 25.000PLN sprzedać za
2.500PLN ???) Początkowo tow. leas. dawały się nabrać na ten numer (mnie się
jeszcze udało) lecz teraz już ten numer nie przejdzie :(((
Spytacie jak to w takim razie jest, że na zachodzie są firmy leas. i
funkcjonują ??? Otóż tam funkcjonuje zdrowo pojęty LEASING tzn. zawierasz
umowę i przez rok płacisz po ok. 400PLN  (w przeliczeniu) + koszty leas. i
po roku kupujesz auto za 25.000PLN lub nie (oddajesz firmie leas.) i
bierzesz nowe auto. Prawda, że to jest logiczne ???
Pozdrowienia

YoMan
l@priv.onet.pl
UIN 2885811

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kratko-problem
No wlasnie. Macie pomysl skad wziac kratke, niezbedna dla spokoju ducha,
jesli kupuje - z 2 reki - samochod z homologacja, ale bez niej? Mam okazje
taki kupic, ale za cholere nie wiem gdzie ja zdobyc... Dzieki.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Homologacja Laguna Kombi'98 K564
Moze ktos ma i moglby udostepnic (skan, fax) homologacje samochodu osobowego
Laguna Kombi typ K564 rocznik 98

Pozdrawiam
Arek

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Homologacja Laguna Kombi'98 K564


Moze ktos ma i moglby udostepnic (skan, fax) homologacje samochodu
osobowego
Laguna Kombi typ K564 rocznik 98


Dealer ? Renault polska ?

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ciezarowka PMS???


Albo cos mi sie przewidzialo, albo dzis widzialem na 'gierkowce'
ciezarowke z naklejka PMS. Czy takiwe jezdza?


Ja myślę, że jeździ niejedna... :-)
Samochodów z homologacją jest sporo... ;-)))

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: ciężarowy-->osobowy
Użytkownik Mike <sha@go2.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmb60l$ld@atlantis.news.tpi.pl...


Witam
Jeżeli chcę kupić samochód z homologacją na ciężarowy ( kratka) i
zarejestrować go na siebie już jako osobowy, to jakie czynności ( po za
oddaniem samochodu do warsztatu w celu ściągnięcia kratki).


Jestem swiezo po wiec:
1. wizyta w zakladzie, ktory prowadzi dzialalnosc oznaczona kodem PKD
50.20.A - obsluga i naprawa pojazdow mechanicznych)
2. demontaz kraty, demontaz podlokietnika, montaz pasa - zalezne od tego
jakie auto mamy
3. faktura (w moim przypadku 35zl), ksero wpisu w KRS, ja dostalem dodatkowo
oswiadczenie w
ktorym podane jest kto (z kodem PKD) na podstawie jakis przepisow i w jakim
aucie dokonal zmian - wystarczy, ze mammy ksero z KRSu i to oswiadczenie.
4. wizyta w WK: pokazujemy ww dokumenty, piszemy wniosek o wydanie
skierowania na dodatkowe badanie tech. w zwiazku z przerobka, placimy 6.50zl
za znaczki. Dostajemy skierowanie
5. jedziemy na stacja diagnostyczna i nie dajemy sie wpuscic w maliny - w
ASO wciskano mi ze konieczny jest przeglad techniczny za 174zl a
okazalo sie, ze istnieje cos takiego jak zaswiadczenie o zmianach
konstrukcyjnych, ktore wydaje diagnosta i kasuje za to ustawowe 51zl !
6. powrot do WK: pokazujemy zaswiadczenie, placimy 44zl za DR, 8.50zl za
znaczki. Nie zapominamy zabrac tablic zeby Pani mogla nalepic nowe hologramy
(bo sami nie mozemy :(. Dostajemy nowy dowod + wpis w KP o zmianach.
Podsumowujac:
- demontaz: 35zl
- zaswiadczenie: 51zl
- w WK: 59zl
Lacznie: 110zl


Ile to będzie w przybliżeniu kosztowało?


110zl + pas (232zl) + pare plastikow i 2 srubki (lacznie kolo 40zl). Razem
pod 400zl


Gdzie we Wrocławiu mogę wykonać taką 'operację' ?


Nie mam pojecia ale w Poznaniu moge podpowiedziec :)
PZDR
Tomek
Brava JTD juz nie VAN

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: kupie samochod z homologacja
Kupie samochod z homologacja w cenie do 28 tys netto.
Kontakt na priv lub kom 0601791421
pozdr Krzysztof
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kupie samochod z homologacja
Poszukuje auta do 35.000 z VATem ktory posiada homologacje MTiGW.
Wszelkie oferty prosze kierowac pod nr. 604-618-792 lub hube@2com.pl
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: pytanie


Katarzyna Gryciuk wrote:

Hej,
mam dylemat: chce kupic samochod z homologacja na ciezarowy i
zastanawiam sie pomiedzy:
saab  9-3 5d 2,0 LPT, 150 KM
alfa sp.vagon 2.0 TS, 150 KM
volvo V40


Nieco dziwne zestawienie - Saab vs Alfa...
Czy tylko cena oraz nadwozie typu kombi sa decydujacymi
czynnikami ???  Jesli 9-3 jest czyms w rodzaju 9-5, z
ktorego uszlo powietrze (wielkosc) to powiem tylko tyle,
ze jest to wyjatkowo komfortowa, doskonale odgradzajaca
od swiata zeliwna wanna statecznie przemieszczajaca sie po
drogach (z silnikiem, ktory wymienilas). Takiz egzemplarz
(9-5 zakupiony we wrzesniu 2000) jest w posiadaniu mojego
bliskiego przyjaciela, dlatego tez dosc czesto zdarza mi
sie tym jezdzic (zarowno za kolkiem jak i po prawej stronie).
Doskonale auto na dlugie trasy, uciazliwe w miescie. Paliwo-
zerny silnik (w miescie spalanie oscyluje wokol 14-16 l/100km),
bardzo srednio radzacy sobie z ponad poltoratonowa masa auta
jesli kierowca ma inklinacje do ostrzejszej jazdy.
Doskonaly jednak dla leniwca - elastycznosc rewelacyjna, za-
pewne w polaczeniu z automatem bylby idealny dla czlowieka po
amputacji prawej reki. Komfort, jako rzeklem, bardzo wysokich lo-
tow - oczywscie gadzety takie jak doskonala klima z rozdzialem
powietrza, baaardzo przyzwoity sprzet audio z siedmioma trabka-
mi itp itd. 9-3 zapewne oferuje to samo z uwzglednieniem mniej-
szej ilosci miejsca - auto jest jednak mniejsze.
Prowadzi sie jak komfortowo zawieszony czolg - mimo ze kombiak,
niczego nie mozna mu zarzucic zarowno gdy jest pusty jak i zala-
dowany.
Jak juz kiedys przy innej okazji napisalem - z tym silnikiem
jest to auto dla bardzo bogatego emeryta.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: kratka a osoba fizyczna
zamierzam odkupic od firmy samochod z homologacja i chce go zrejstrowac na
siebie (osoba fizyczna) co mnie czeka, jakies trudnosci itp

bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi i porady

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: masy samochodow


Czy masa samochodu to jakas wstydliwa rzecz ?


Ja tam przekonałam sie, że masa własna samochodu jest jego najważniejszym
parametrem, którego zmiana na papierze wymaga chyba dyspensy Watykanu...

Kupiłam toyotę, z jakąś tam masą wpisaną do DR. Najpierw pojechałam na
stację diagnostyczną, żeby mi wystawili zaświadczenie, że pojazd może
holować przyczepę (hak został zamontowny w dniu kupna). A na stacji
diagnostycznej panowie w pierwszym rzędzie zaczęli porównywać dane z DR
poprzedniego właściciela z danymi na tabliczce znamionowej. I wyszło, że
połowa danych się nie zgadza, w tym właśnie masa własna (różnica ok100 kg).
Panowie w stacji wystawili mi świadectwo, że mogę holować przyczepę, na
którym była równiez wzmianka o tym, które dane należy zmienić w nowym DR. Z
tymi dokumentami udałam się do wydziału komunikacji. I tu spotkała mnie
porażka.

Sprawa trafiła od panienki z okienka do kierownika wydziału komunikacji, a
potem do radcy prawnego. Oświadczono mi, że zaświadczenie wydane mi przez
stację diagnostyczną nie wystarcza do zmiany masy własnej w nowym dowodzie
rejestracyjnym i musi się do tego ustosunkować Toyota MotorPoland. Toyota
ustosunkowała się w ten sposób, że napisała pismo do wydziału komunikacji z
prośbą o uwzględnienie swiadectwa ze stacji diagnostycznej, tłumacząc
jedncześnie, że te toyoty z rocznika 1999 przyszły w dwóch partiach.
Homologacja została wystawiona na początku dla wszystkich, zaś mi się trafił
egzemplarz z drugiej partii, którą trochę zmieniono, w tym również masę
własną.
W wydziale komunikacji pomodlono się tydzień nad tym pismem, po czym
stwierdzono, że masa własna to rzecz święta i musi być nowa homologacja.

Toyota nie chce wystawić nowej homologacji, gdyż uważa, że do danego
samochodu homologacja może byc wystawiona tylko raz w jego samochodowym
życiu. Nieważne, że pierwsza była błędna, drugiej nie wystawią.

I w ten sposób zarówno Toyota MotorPoland, jak i wrocławski wydział
komunikacji przedstawiły mi swój punk widzenia na temat masy własnej mojego
samochodu. A ja nie mogę go zarejestrować, ubezpieczyć....

Wynajęłam firmę, która się trudni przepychankami z urzędasami, i która na
mnie
dzięki temu zarobi.
Cholerna masa własna...

Jo

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kupie samochod z homologacja
Kupie samochod osobowy z homologacja na ciezarowy w cenie do 35 tys brutto.
kontakt 0601791421.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: przeciwskazania do zmiany rozmiaru opon?

Rozmiary felg i opon powinny byc zgodne z danymi homologacji samochodu (od 1
maja wszystkie homologacje wazne w UE). Jesli sa inne to dociekliwy
ubezpieczyciel potrafi odmowic wyplaty odszkodowania w razie
wypadku/stluczki.

Cien

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Przepisy dot. ksenonów
osa pisze:


Witam. Szukam odpowiednich przepisów regulujących dopuszczalne przeróbki
reflektorów w samochodach. Chodzi mi głównie o to czy jest legalne, zgodne z
przepisami zakładanie tzw zestawów HID do samodzielnego montażu, przeróbki
reflektorów halogenowych na ksenonowe


Myślę że tu ma zastosowanie ten paragraf rozporządzenia o warunkach
technicznych pojazdu:

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z
bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane
w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących
warunków:
   1)   oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w
homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
   2)   oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono
krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być
zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
   3)   oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który
wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to
powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
   4)   oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie
oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów
wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie
dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;

W skrócie oznacza to że tego typu elementu (żarówki/palniki) muszą być
homologowane.

Również można by się przyczepić do tego że w homologacji samochodu z
pewnością jest napisane np. "żarówki H7", podczas gdy palnik HID nie
jest żarówką.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: kupie samochod z homologacja WIRUS
ROZSYLASZ WIRONY "happy99"
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Homologacja
Nie wiem czy to prawda, ale prawdopodobnie od nowego roku nie będzię sobie
można odliczać Vatu od samochodów z homologacją. (firmy).

Grzegorz

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kwestia VATu w kontekscie poprawek Senatu i kratek w autach.
Nie bede wyjasnial wszystkiego bo wszystko sprowadza sie do jednego.
W kwesti podatkow nie ma rzeczy stalej.
Wiekszosc twoich sadzen dotyczyla sytuacji pod koniec zeszlego roku gdy ten
pomysl z wzorem nie byl jeszcze nikomu znany i dotyczyl wylacznie tego jakie
auta moga otrzymac homologacje samochodu ciezarowego a jakie nie. Jednak
ludzie zapomnieli po co kupuja ciezarowki. Kupuje sie po to by moc odliczac
VAT gdyz prawo podatkowe jest takie a nie inne. W maju to prawo sie zmieni
wiec i sytuacja bedzie inna. Zreszta niektorzy powinni juz pamietac, ze taki
sam numer juz raz przeszedl. Otoz swego czasu mozna bylo odliczac VAT od
kazdego samochodu ciezarowego. Jednak co po niektorzy cwani zaczeli
przerabiac osobowki na ciezarowki w stacjach diagnostycznych. No wiec
zostalo to zmienione ze tylko ciezarowkom ktore posiadaja homologacje
fabryczna przysluguje zwolnienie z VATu, przez co czesc samochodow ktore
mialo wpisane ciezarowy w dowodzie rejestracyjnym stracilo mozliwosc
odliczania VATu. Byly ciezarowkami jednak bez mozliwosci odliczania VATu.
Tak samo jesli ten przepis wejdzie w zycie w statusie samochodu
zakratkowanego NIC sie nie zmieni. On dalej bedzie ciezarowka w mysl kodeksu
drogowego ze wszystkimi tego konsekwencjami prawnymi, jednak straci prawo do
odliczen VATu.
Jezeli chodzi o mnie to uwazam ze takie tworzenie prawa jest KARYGODNE. Nie
ze wzgledu na sam pomysl, ktory ma swoje zalety, ale przez to ze sie celowo
komplikuje prawo. A gdzie zasada wspolnosci i koherentnosci prawa. Dobra
legislacja tworzy jedna definicje danej rzeczy i stosuje ja dla wszystkich
ustaw. Jesli chcemy zmienic dana definicje robimy to raz tam gdzie to
zostalo zdefiniowane. Dzieki temu wystepuje jasnosc interpretacyjna dla
zwyklego czlowieka do ktorego te ustawy powinny byc kierowane. U nas zas sie
tworzy osobne definicje dla kazdej z ustaw z osobna. Niech ktos mi powie
czemu to sluzy? Dla kogo to jest skierowane??? No i najwazniejsze kiedy ci
ludzie wreszcie sie ockna i nie zrozumieja CO TAK NAPRAWDE POPIERAJA
wybierajac ten a nie inny program gospodarczy politykow. Utopie czy
rzeczywistosc??

Pozdrawiam

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: homologacja samochodów
kto się orientuje kiedy MTiGM ogłosi wreszcie przepisy odnośnie przeróbek M1
na N1 ???????
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: karta homologacyjna w aucie z kratka
Kilka dni temu zakupilem TOYOTE Corolle na firme tzw. auto z kratka.
I tutaj pojawia sie pytanie, czy w razie kontroli policyjnej obok DR musze
przedstawic policjantowi
dolument stwierdzajacy o homologacji samochodu na ciezarowke.
Pozdrawiam
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Przejme leasing samochodu osobowego z homologacja
Przejme leasing samochodu osobowego z homologacja. Samochod typu Lanos,
Skoda itp. Prosze o podawanie informacji na temat typu pojazdu, przebiegu,
stanu technicznego, ilosci rat do splacenia, wartosci wykupu i innych danych
zwiazanych z pojazdem i leasingiem.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: opłaty za sprowadzenie auta z Zachodu
szukam informacji

jakie są opłaty za sprowadzenie auta z Zachodu, które posiada na zachodzie
homologację samochodu cieżarowego ?

albo :
gdzie szukać takich informacji w 3miescie?

dzieki za wszelką pomoc

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Zakup samochodu do DG - wiele trudnych pytań :-)
Rada nr. 1: Kup samochod z homologacja na ciezarowy - bedziesz mogl odliczyc
vat od ceny zakupu (do 6kpln) + vat od paliwa. IMO to b. duza korzysc...

Pozdrawiam

Baton

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Poczytaj sobie o homofobie
hie hie. Jedyny fajny post. Niezłe

są też samochody z homologacją ;) Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: utrzymanie chińskich aut
oszustwo? a w którym miejsu oszukuje? kupuje samochód z homologacją ciężarową,
więc korzystam z odliczenia vat-u. Kupuje go na firmę, więc wrzucam w koszty, a
konkretnie go amortyzuje. Podciągać to sobie możesz majtki. To jest wszystko
zgodne z prawem.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: TIR???
Opla Caddy nigdy w życiu nie widziałem, ale każdy samochód z
homologacją ciężarową może być TIR'em jeśli można zaplombowac dostęp
do przestrzeni ładunkowej. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: anglik --> polak
Ludzie przerabiaja, ale czasami jezdza po calym kraju po stacjach
diagnostycznych az ktos zarejestruje. Wiem ze do sierpnia w Polsce
zarejestrowali tylko 2 samochody z homologacja tylko na wyspy. Tak wiec
rozejrzyj sie dobrze i pogadaj z diagnostami z SKP
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Auto z kratą 2004?
nic się nie zmieniło, nadal rejestrowane są samochody z homologacja ciężarową
na takich samych zasadach jak w 2003 roku

pozdr Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Honda Civic Ciężaroawa?
Honda Civic Ciężaroawa?
Czy ktoś z was słyszał o civicu z homologacją (samochód ciężarowy)? Ma
ładowność przekraczającą przepisowe 500kg. Niewiele samochodów ma taką, może
polecicie cos ciekawego? a moze da sie to jakos sprytnie obejsc? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Nowy samochód z odliczeniem 22% VAT
Samochód z homologacją N1 ( cieżarowa homologacja ), czyli
oficjalnie ciężarówka, a w rzeczywistości zwykły samochód.

Pozdr.

Tomek Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: vat I KRATKA
vat I KRATKA
Czy jak kupie samochód z homologacją na cięzarowy (kratka) w marcu 2004 to
bedę mógł odliczyć VAT i wystąpiśc do użędu o zwrot zapłaconego podatku.
Firme założyłem w lutym 2004. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Bezpłatne autostrady dla ciężarówek wymagają zm...
w taki sam sposob powinno sie zlikwidowac oplaty dla osobowych, bo kazdy placi
podatek drogowy w cenie paliwa, poza tym czy leasingowany samochod z
homologacja, bedzie sie zaliczal do ciezarowek, a co za tym idzie bedzie jechal
bez oplat ? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: sukces Leoparda
sukces Leoparda
Król Szwecji Karol Gustaw złożył zamówienie na Leoparda, który jest produkowany przez mielecką firmę Leopard Automobile. Na liście klientów jest także amerykańska wytwórnia filmowa Fox. Auto jest w całości dziełem polskich inżynierów i produkuje się je wyłącznie na zamówienie. Do tej pory fabryka w Mielcu dostarczyła sześć egzemplarzy. Wszystkie trafiły do Szwecji. Cena Leoparda to 100 tys. EUR.

Autorem większości rozwiązań technicznych, zastosowanych w samochodzie jest Zbysław Szwaj, a jego syn Maksymilian zaprojektował nadwozie. Pierwszego Leoparda wyprodukowano w 2003 r.

Przy produkcji samochodu pracuje dziewięcioosobowa ekipa. Auto jest gotowe w ciągu miesiąca. "Nie tak dawno otrzymaliśmy zamówienie od króla Szwecji. W tym kraju znajduje się nasz dział handlowy i to do niego należy sukces w zdobyciu takiego klienta. Ponadto dwa Leopardy wyprodukujemy dla amerykańskiej wytwórni filmowej Fox. Nie wiemy, w jakich filmach wystąpią, ale nawet gdybyśmy wiedzieli, to nie możemy tego ujawniać - dodaje Szwaj.

W mieleckiej fabryce pracuje 15 osób. Rocznie można w niej wyprodukować 20 samochodów. Firma planuje zwiększyć produkcję do stu, ale na przeszkodzie stroi brak homologacji samochodu.

"Jej zdobycie może potrwać około sześciu miesięcy. Homologacja jest nam potrzebna, abyśmy mogli sprzedawać Leopardy poprzez dealerów samochodowych na całym świecie. Interesują się nimi salony Bentleya i Lotusa. To dla nas ogromne wyzwanie - twierdzi Zbysław Szwaj. Wszelkie niezbędne formalności w uzyskaniu homologacji mielecka firma załatwia w Wielkiej Brytanii.

Wykonany w całości z aluminium Leopard ma 3800 mm długości, 1713 mm szerokości i 1240 mm wysokości. Pochodzący z Chevroleta Corvetty silnik o mocy 405 KM pomaga rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie 4 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

www.samar.pl/index.html?__action=sec,4&news=9035

Po raz kolejny ktos pokazał, że Polak jak chce, to potrafi. Tyle, że musi mieć jeszcze niezłe zaplecze (finansowe)...

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: wynajmę (od kogoś) samochód na firmę
wynajmę (od kogoś) samochód na firmę
wynajmę (od kogoś) samochód z homologacją na ciężarowe typu polonez truck
(LPG) , żuk (LPG) , lub jakikolwiek inny LPG. Proszę na e-maila :
cario14@interia.pl
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Zmiana homologacji auta GDZIE??
Zmiana homologacji auta GDZIE??
Gdzie można w Bielsku dokonać zmiany homologacji samochodu z
ciężarowego na osobowy?? Jaki jest koszt?


Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Na Trasie W-Z przyspieszą tramwaje i autobusy
Gość portalu: kixx napisał(a):

> mam samochod z homologacja ciezarowa-dla mnie wiec ta trasa zostaje
atrakcyjna:

Jeśli twoje auto waży więcej, niż 10 ton, to nie.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: zmiana homologacji samochodu
zmiana homologacji samochodu
Gdzie można w Tarnobrzegu dokonać zmiany homologacji samochodu z ciężarowego
na osobowy?? Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Stresujacy instruktorzy na kursach jazdy z (TVN)

Wilczek wrote:

Witaj,

[cut]
Bo ogladam na TVN program o nauce jazdy i widac instruktorow, ktorzy
bardzo stresuja kursantow.

ROTFL
Ci ludzie sa spokojni do granic mozliwosci, kiedy robilem prawo jazdy
moj instruktor byl znacznie bardziej nerwowy a i tak go podziwialem
za opanowanie :-)

[cut]
W tym programie TVN widac bardzo nerwowego instruktora i w ogole
jestem zdziwiony poziomem stresu wprowadzanego do nauki jazdy.

j.w. LOL

Przeciez zamiast wprowadzac na drogi kierowcow , ktorzy nie potrafia
kierowac kierownica i obslugiwac zmiany biegow, kierunkowskazow
to lepiej im dac duze pole do treningu, jazdu,
ale bez ludzi, bez samochodow i niech sie ucza tam gdzie jest
bezpieczne.

Ale czy nie rozumiesz, ze inaczej ludzie NIGDY sie nie naucza zanim
nie wpuscisz ich na ulice?

Oczywiscie ze nie.
Jak mozna wprowadzac na publiczne drogi zestrosowanych ludzi, ktorzy nie
potrafia obslugiwac samochodu i ktorym gasnie co chwile silnik.
Przeciez to jest zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.

 Tu nie chodzi o umiejetnosc zmieniania

biegow jako takich ale o umiejetnosc robienia tego kiedy twoje pole
percepcji zajmuje szereg innych czynnosci. Nawet jesli zautomatyzujesz
perfekcyjnie operowanie kierownica na parkingu to po wyjezdzie na ulice
uczen od razu zacznie panikowac i zapomni jak sie nazywa.


Jest akurat dokladnie odwrotnie.
Gdy biegle naucza sie plynnie kierowac, skrecac na otwartym polu tym
latwiej im pojdzie na drodze.

Wiadomo, ze nie mozna pakowac kursantow od razu w najwiekszy ruch
totez nikt tak nie robi -


a skad ta pewnosc ?
zobacz program

najpierw ucza sie jezdzic w ternie gdzie

natezenie ruchu jest bardzo male (w tym programie na TVN pokazuja
doslownie odludne rejony jesli porownam to ze swoim miastem, nawet
poza godzinami szczytu :-)).


Jakie odludne, co chwile kursanci krzycza ze w centrum jest wielki ruch.
Podziemny parking Geanta to naprawde najtrudniejsze miejsce.
Malo swiatla, waskie dojazdy, pelno przejazdow, gesto od pojazdow.

Mozliwosci kontrolowania uczacego sie nie ma zadnej, a zagrozenia zycia,
zdrowia dla innych jest wielkie.

Jak to zadnej - instruktor ma swoj komplet pedalow, hamulec reczny
w razie czego, moze tez w koncu kierownice chwycic.


Gdyby tak bylo to by nie gasl co chwile silnik.
Ani nie wjezdzali w krzaki , w kraweznik, na kamien.

Czy nie mozna zrobic duzy plac 10-20 ha do treningu i kto zda
umiejetnosc jazdy ten bedzie dopiero wpuszczany na droge publiczna.

Na takim placu mozna dac tysiace opon jako przeszkody.

Ktore zachowuja sie faktycznie identycznie jak inni uczestnicy ruchu...


A w czym problem, aby te przeszkody byly dynamiczne jak na strzelnicy.
Czemy cos ma sie nie podnosic, opadac, przesuwac ?
A nawet gdyby rozrzucic na tym polu 10 ha tysiace opon p[rzypadkowo, to
pewnie by jazda byla trudniejsza niz na prawdziwej drodze i pewnie takze
dla ciebie.

Ale wracajac do tych pedalow.
Mowisz ze sa podwojne.
To dlaczego samochod gasnie co chwile ?
Instruktor nie reaguje odpowiednio wczesnie ?

Jak sie ma montowanie podwojnych pedalow do homologacji samochodu
producenta ?
Czy taki samochod traci homologacje producenta ?

Jacek

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Stresujacy instruktorzy na kursach jazdy z (TVN)

Oczywiscie ze nie.
Jak mozna wprowadzac na publiczne drogi zestrosowanych ludzi, ktorzy nie
potrafia obslugiwac samochodu i ktorym gasnie co chwile silnik.
Przeciez to jest zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.


Wbrew pozorom "L" stwarzaja niewielkie zagrozenie.

Jest akurat dokladnie odwrotnie.
Gdy biegle naucza sie plynnie kierowac, skrecac na otwartym polu tym
latwiej im pojdzie na drodze.


Myslisz sie. Na pewno trenuja tez na parkingu ale kiedy pojawiaja
sie dodatkowe elementy nie potrafia kontrolowac wszystkiego na raz.

a skad ta pewnosc ?
zobacz program


Widzialem kilka razy.

Jakie odludne, co chwile kursanci krzycza ze w centrum jest wielki ruch.
Podziemny parking Geanta to naprawde najtrudniejsze miejsce.
Malo swiatla, waskie dojazdy, pelno przejazdow, gesto od pojazdow.


Porownaj duze miasto w godzinach szczytu do tego pokazuja w programie.

Jak to zadnej - instruktor ma swoj komplet pedalow, hamulec reczny
w razie czego, moze tez w koncu kierownice chwycic.

Gdyby tak bylo to by nie gasl co chwile silnik.
Ani nie wjezdzali w krzaki , w kraweznik, na kamien.


O rany... bo to sa ulamki sekund.
Zauwaz jednak ze jakos nie dochodzi do tego, ze rozwalaja samochod
na drugim minietym drzewie.

Pamietaj tez ze do programu WYBERAJA _NAJCIEKAWSZE_ przypadki bo ludzi
ktorzy jezdza normalnie nie pakuja do programu bo po co?

A w czym problem, aby te przeszkody byly dynamiczne jak na strzelnicy.
Czemy cos ma sie nie podnosic, opadac, przesuwac ?


LOL :-)
Mowisz o placu za miliony zlotych... ktory bylby namiastka ulicy :-)

A nawet gdyby rozrzucic na tym polu 10 ha tysiace opon p[rzypadkowo, to
pewnie by jazda byla trudniejsza niz na prawdziwej drodze i pewnie takze
dla ciebie.


Z V=150 km/h napewno, ustawione w ten sposob aby odleglosc byla mniejsza
niz szerokosc samochodu - rowniez na pewno ale jak to sie ma do reala?

Ale wracajac do tych pedalow.
Mowisz ze sa podwojne.
To dlaczego samochod gasnie co chwile ?
Instruktor nie reaguje odpowiednio wczesnie ?


Rany facet - jechales kiedys samochodem z manualna skrzynia biegow?
Wiesz dlaczego w ogole samochod gasnie? (BTW AFAIK to nie ma sprzegla
a tylko hamulec i (moze) gaz)

Jak sie ma montowanie podwojnych pedalow do homologacji samochodu
producenta ?
Czy taki samochod traci homologacje producenta ?


To sa specjalnie przystosowane samochody z homologacja na nauke jazdy!

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Stresujacy instruktorzy na kursach jazdy z (TVN)

Wilczek wrote:

Oczywiscie ze nie.
Jak mozna wprowadzac na publiczne drogi zestrosowanych ludzi, ktorzy nie
potrafia obslugiwac samochodu i ktorym gasnie co chwile silnik.
Przeciez to jest zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.

Wbrew pozorom "L" stwarzaja niewielkie zagrozenie.


Nie.
W czasie mojego uczestniczenia w kursie 2 samochody z instruktorami
mialy wypadek.

Jest akurat dokladnie odwrotnie.
Gdy biegle naucza sie plynnie kierowac, skrecac na otwartym polu tym
latwiej im pojdzie na drodze.

Myslisz sie.


Sam sie mylisz.

Na pewno trenuja tez na parkingu ale kiedy pojawiaja

sie dodatkowe elementy nie potrafia kontrolowac wszystkiego na raz.


Nie ma takich parkingow, gdyz ich nie zbudowano.
Nie ma duzego parkingu 10 ha z przeszkodami naturalnymi i sztucznymi do
treningu.
Tego nie ma.
A na parkingu cwiczy sie parkowanie, skrety, manewry z bardzo malymi
predkosciami, czyli trening na parkingu nie ma nic wspolnego z droga.

a skad ta pewnosc ?
zobacz program

Widzialem kilka razy.


Ja wisze horror i 1000% stres

Jakie odludne, co chwile kursanci krzycza ze w centrum jest wielki ruch.
Podziemny parking Geanta to naprawde najtrudniejsze miejsce.
Malo swiatla, waskie dojazdy, pelno przejazdow, gesto od pojazdow.

Porownaj duze miasto w godzinach szczytu do tego pokazuja w programie.


Parking podziemny Geanta, z malym oswietlenia jest trudniejszy od
centrum miasta w godzinach szczytu.
Wystarczy tam wjechac i usilowac bez stluczki jedzic przez godzine.
Drogi maja strzalki ale i tak co chwile ktos startuje z ciemnosci i wali
prosto w ciebie
co 20 metrow jest przejazd poprzeczny i jedni gwaltownie startuja, inni
myla droge, nie wiedza gdzie jest wyjazd.
Wjedz na ten podziemny parking gdy bedzie slabe oswietlenie i pokaz ze
potrafisz jezdzic tam przez godzine bez stluczki .

Jak to zadnej - instruktor ma swoj komplet pedalow, hamulec reczny
w razie czego, moze tez w koncu kierownice chwycic.

Gdyby tak bylo to by nie gasl co chwile silnik.
Ani nie wjezdzali w krzaki , w kraweznik, na kamien.

O rany... bo to sa ulamki sekund.

Czyli sam potwierdzasz ze instruktor nie jest w stanie kontrolowac
pojazdy z kursantem.

Zauwaz jednak ze jakos nie dochodzi do tego, ze rozwalaja samochod
na drugim minietym drzewie.


W tym programie nie.
Ale na moim kursie byly 2 powazne zderzenia.

Pamietaj tez ze do programu WYBERAJA _NAJCIEKAWSZE_ przypadki bo ludzi
ktorzy jezdza normalnie nie pakuja do programu bo po co?

A w czym problem, aby te przeszkody byly dynamiczne jak na strzelnicy.
Czemy cos ma sie nie podnosic, opadac, przesuwac ?

LOL :-)
Mowisz o placu za miliony zlotych... ktory bylby namiastka ulicy :-)


Jakie tam miliony.
Takich pustych placow sa w Polsce tysiace i mozna jezdzic przez caly
rok.
Parking ma te wade, ze ma standardowy prostokatny uklad.
A nauke manewrowania najlepiej sie prowadzi na terenie rozleglym
zroznicowanym z przeszkodami
i tak rozleglym zeby sie mozna bylo rozpedzic do 60 km i hamowac na
luzie.

A nawet gdyby rozrzucic na tym polu 10 ha tysiace opon p[rzypadkowo, to
pewnie by jazda byla trudniejsza niz na prawdziwej drodze i pewnie takze
dla ciebie.

Z V=150 km/h napewno, ustawione w ten sposob aby odleglosc byla mniejsza
niz szerokosc samochodu - rowniez na pewno ale jak to sie ma do reala?


Na kursie sie jezdzi 50 km.

Kilku tysiecy opon na 20 ha nie da sie tak rozrzucic zeby nie bylo
zadnego przejazdu.
1 ha = 100 x 100 m
20 ha = 500 m x 400 m
Zeby opony lezaly co 3 m to musialbys ich miec ok. 20.000 sztuk
zatem sam widzisz ze jestes w bledzie.

Ale wracajac do tych pedalow.
Mowisz ze sa podwojne.
To dlaczego samochod gasnie co chwile ?
Instruktor nie reaguje odpowiednio wczesnie ?

Rany facet - jechales kiedys samochodem z manualna skrzynia biegow?
Wiesz dlaczego w ogole samochod gasnie? (BTW AFAIK to nie ma sprzegla
a tylko hamulec i (moze) gaz)


Ok.
Raz jeszcze potwierdzasz ze instruktor nie zachowuje pelnej kontroli nad
pojazdem.

Jak sie ma montowanie podwojnych pedalow do homologacji samochodu
producenta ?
Czy taki samochod traci homologacje producenta ?

To sa specjalnie przystosowane samochody z homologacja na nauke jazdy!


Homologacje pochodzi od producenta.
Czy producent : Fiat, Ford ... produkuje samochody do nauki jazdy z
homologacja fabryczna ?

Jacek

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ceny paliwa - kogo¶ pojeba³o ?
esperanto napisał(a):


no coz mam to nieszczescie ze moich nie wybieraja chociaz bylem na kazdych
wyborach :)
 Nigdy nie glosowalem i nie zamierzam glosowac na lewice


a jesli kolega bedzie mial wybor ; Lepper - Kwasniewska...???   :)


No dobra, a co z wlascicielami zakladow produkujacych kasy fiskalne???
Uwazasz ze to ze zarabiaja jest sluszne?


nie rozumiem pytania...?  praca jak kazda inna, rownie dobrze mogles
wstawic zamiast "kasy fiskalne" na przyklad "czolgi"....    


klopot w tym ze oni nigdy nie proponuja tego. Po prostu to robia


czyli przyznajesz mi racje....!  :)


I co dalej? Zaplacil?


a mial inne wyjscie...???   na delikatne sugestie o obnizenie kwoty
zostal zbesztany, ze przy takim obrocie stacji(okolo 700tys zl
miesiecznie) kara i tak jest niska....


Po pierwsze zakup 3 samochodow na jednoosobowe firmy powinien natychmiast
zostac zakwestionowany przez Urzad Skarbowy przy pierwszej lepszej kontroli.


i co kontrola zakwestionuje...???   facet powie ze Pajero ma na ciezkie
warunki, Merca na prestizowe wyjazdy sluzbowe a Audi na zalatwianie
spraw na miejscu... i co mu zrobia jesli w papierach ma wszystko ok...?
postawia przed domem namiot i beda notowac kiedy i ile jezdzi danym
samochodem...???


Po drugie nie kazdy potrzebuje Tira, dzisiaj wiele dzialalnosci zwiazanych z
uslugami jak na przyklad inzynierska wymaga wozenia jedynie laptopa.


prosze bardzo, jesli jestes dobrym inzymierem i chcesz miec fajne auto
to kupujesz np. Cytryne C5 sedana, kratke masz za tylnymi siedzeniami a
blachy zamiast malych 2 trojkacikow za tylnymi drzwiami i tylnej
szyby...   gwarantuje, ze laptop zmiesci ci sie w bagazniku...


jezdza osobowkami bo ich na to stac. NAtomiast takie male jednoosobowe firmy
kupuja te samochody z blacha no i mamy klopot taki gosciu ma rodzine czyli
zone i co najmniej jedno dziecko i jak je przewiezie skoro sa tylko 2
miejsca siedzace?


zapominasz, ze jest masa samochodow z homologacja 4 i 5 osobowa...!


Po czwarte: To nie jest zaden proceder unikania placenia VATu. Kupno
samochodu przed przedsiebiorstwo nie powoduje ze ono w danym miesiacu
zaplaci nizszy podatek VAT. Ty naprawde jestes tym pelnym platnikiem VATu?


tak....?!   powiedzmy, ze wiem ze kolega ze stacji benzynowej bedzie
musial odprowadzic do US w tym miesiacu ponad 20tysiecy zl wpisujac w
pole tytul przelewu tak znienawidzone VAT 7..  ale pomalutku do konca
miesiaca jest jeszcze 3 dni, wiec kolega wykonuje telefon i dzisiaj
zapelni wszystkie zbiorniki paliwem co zostanie udokumentowane faktura
na kwote powiedzmy 100tysiecy zl...   czy mozesz mi powiedziec ile
bedzie teraz musial odprowadzic vatu....???


Po pierwsze ja nie naleze do 70% :)


to bardzo dobrze, ze nie musisz martwic sie  o jutro i jesli
zawdzieczasz to swojej pracy to pozostaje sie cieszyc i zazdroscic!


A po drugie narzekasz caly czas na brata
i jemu podobnych.


chyba slusznie...?  sam przeciez przyznales mi racje, ze to co robi jest
karygodne...!


Po trzecie, uwazasz ze fakt ze twoje dziecko jest
obciazone dlugiem 2800dolarow nie jest wazny?


moje nie jest(na szczescie)...  poza tym wydaje mi sie, ze jesli kolega
nalezy do 30% elity kraju i niemale przeciez podatki(jak sam okreslil)
to kwestia 2800$(11tysiecy zl) nie powinna stanowic problemu...?

pozdr. u.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: >>>> Mega Car ( Chipy ) <<<<<<<<<

 Czytając   rozgorzałą   debatę na  temat    zwiększania   mocy
silników  poprzez zmianę  oprogramowania    chipa
  (   wymianę chipa )   ,chciałbym   conieco  poinformować   osoby
niemające  pojęcia    o   tym  temacie ,  a   wypisujące  herezje na
ten  temat .

Ukształtowanie   charakterystyki  nowego    silnika jest efektem   bardzo
złożonym . Głównym  celem   producenta   jest  osiągnięcie  jak
największej
sprawności      silnika i  jego   płynnej    pracy    w  pełnym zakresie
obrotów  . Światowe  normy    emisji   spalin   i   inne     przepisy
wmuszają
zmiany  w systemie   sterowania   silnikiem  , często    negatywnie
wpływając
na  sprawność  i   moc    silnika  .
Dla   przykładu :
Przy   homologacji samochodu   koniecznie   jest  podanie   zużycie  paliwa
przez  samochód   w   cyklu   miejskim   oraz  prędkościach    90 i
120 km/h
Liczby  te   podawane  są  w  materiałach   reklamowych   ,   co  w
znacznym
stopniu  napewno   wpływa   na  decyzję   przy  zakupie   danego
samochodu .
Dlatego   też  producenci chcąc  uzyskać  najlepsze  wyniki   pod  tym
względem
,  zmieniają   świadomie   charakterystyki  silnika  ,   co  zregóły
wpływa  na
obniżenie mocy  silnika  .  Inną koniecznością   jest   spełnianie
bardzo  ostrych
norm  emisji  Co i No  . Wymaga    to  znacznego   zubożenia  mieszanki
paliwowo  powietrznej  co  oczywiście   wpływa  negatywnie  ponownie na
moc  silnika  .
Tak  więc    poprzez    optymalizację  charakterystyk  wtrysku   paliwa
i  zapłonu  uzyskuje   się  wzrost   mocy  silnika  powodujący
polepszenie
przyspieszenia  i   ogólnie  dynamiki samochodu .
Nie  jest   to  okupione  pogorszeniem  ekonomiczności  samochodu ,
wzrost  zużycia   paliwa  jest  pomijalnie    mały  .Tak   więc  każdy
silnik ma niejako
ukryte    pewne  rezerwy  mocy   , które  poprzez  zmianę oprogramowania
możemy   wykorzystać .  Zwiększanie   mocy  silnika  tą  metodą  nie
jest
przewidziane  do  zwiększania   mocy   bez  ograniczeń  ,  gdyż
wymagałoby
to  zwiększeniu dopływu  powietrza do  silnika  itp .
Do  zestawu   tunningowego    oczywiście   niewchodzi   sam  chip  ,  z
reguł wymianie
podlegają  inne  elementy   np  Fitr  powietrza   ,  czasami    termostat
,
ale  są   to  zalecenia odnoszące   się   do   konkretnych marek  i
modeli  samochodów.
Bardzo  opłaca  się   zwiększać  moc  tą  metodą  w  silnikach
benzenowych posiadająch
doładowanie   ponieważ  możliwości   są  bardzo  duże  .  W  takich
samochodach
uzyskuje  się  przyrost nawet  do  35 %

Reasumując :
Większość   zmodyfikowanych  chipów   wypuszczają   sami   producenci
samochodów   ,   lub  też   firmy   produkujące   elektronikę
samochodową (  Bosch ,
Motronic  ,  Hitachi , Lucas ) Program Chipa  zostały  tak  zaprojektowane
,
że   niepogarsza  się  niezawodności i  innych  istotnych parametrów
silnika   ,
oraz   co  jest  bardzo  ważne   zachowuje się  wszystkie   wskazania
serwisowe .

Pozdrowienia   Mega  Car

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: >>>> Mega Car ( Chipy ) <<<<<<<<<

Jaroslaw Lis napisał(a) w wiadomości:
<349b5d39.2521@news.ict.pwr.wroc.pl...
:On Wed, 17 Dec 1997 14:07:47 +0100, Dariusz Wiecek wrote:
:Barbi napisał(a) w wiadomości: <676rit$gg@gemini.webcorp.com.pl...
::Dla   przykładu :
::Przy   homologacji samochodu   koniecznie   jest  podanie   zużycie
paliwa
::przez  samochód   w   cyklu   miejskim   oraz  prędkościach    90 i 120
[...]
:
::Dlatego   też  producenci chcąc  uzyskać  najlepsze  wyniki   pod  tym
::względem , zmieniają   świadomie   charakterystyki  silnika  ,   co
zregóły
::wpływa  na obniżenie mocy  silnika
:
:powyzszego troche nie rozumiem. Mamy komputer, wiec duza swobode
:ksztaltowania charakterystyk. Przy 90 i 120 potrzebujemy pewna
:konkretna w danym samochodzie ilosc mocy z silnika, wiec nie rozumiem
:co superchip mialby zmienic w stosunku do standardowego...

no coz - ja wlasnie tez nie rozumiem...

::Inną koniecznością   jest   spełnianie bardzo  ostrych
::norm  emisji  Co i No  . Wymaga    to  znacznego   zubożenia  mieszanki
::paliwowo  powietrznej  co  oczywiście   wpływa  negatywnie  ponownie na
::moc  silnika  .
:
:Nie tak prosto - jak mieszanka ubozeje to NOx ROSNIE!.

no wlasnie ?

:Prosze o podanie wzrostu zuzycia paliwa w cyklu miejskim, przy 90, przy
120
:dla samochodu z superchipem dla aplikacji nie-turbo (podobno wzrost mocy o
:10%)
:
:Darku - a nie chcesz sobie malucha kupic? Naprawde malo pali po
:miescie :-)

maluch pali za duzo ! :-)
moj samochod pali znacznie mniej...

:Czy wzrost mocy jest polaczony ze wzrostem momentu napedowego i jesli tak
to
:czy samochod ma dodatkowo przerabiana mechanike aby przeniesc wieksze
:obciazenia niz zaprojektowane w fabryce...?
:
:Nie czepiasz sie za bardzo? Wiadomo ze nie. Normalny samochod wytrzyma
:te 10%, polonez rwie wal nawet na standardowym silniku :-)

dlatego mysle ze do Poloneza to superchipow nie beda produkowac...:-)

::Do  zestawu   tunningowego    oczywiście   niewchodzi   sam  chip  ,  z
::reguł wymianie
::podlegają  inne  elementy   np  Fitr  powietrza   ,  czasami    termostat
:
:Tzn. wymiana samego chipa nic nie daje ..??
:
:Nie potrafisz zrozumiec ze jak sie wiecej benzyny spali to sie wiecej
:koni wykreca? :-) A normalnie to gaznik/komputer ogranicza doplyw
:benzyny.

wykreci - ale co z tego ? Czy przelozy sie to na moment obrotowy, czy
konstrukcja mechaniczna nie bedzie zagrozona, a w koncu co to da - lepsze
osiagi...??
To o ile wzrosnie przyspieszenie do 100km/h czy 60-100..??
O ile Vmax ??

DW

begin 666 Dariusz Wiecek.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"DXZ5VEE8V5K.T1A<FEU<WH-"D9..D1A<FEU<WH@5VEE
M8V5K#0I%34%)3#M04D5&.TE.5$523D54.F0N=VEE8V5K0&EL+G=R;V,N<&P-
,"D5.1#I60T%21 T*
`
end
end

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: >>>>> Mega Car ( Chipy ) <<<<<<<<

Czytając   rozgorzałą   debatę na  temat    zwiększania   mocy
silników  poprzez zmianę  oprogramowania    chipa
  (   wymianę chipa )   ,chciałbym   conieco  poinformować   osoby
niemające  pojęcia    o   tym  temacie ,  a   wypisujące  herezje na
ten  temat .

Ukształtowanie   charakterystyki  nowego    silnika jest efektem   bardzo
złożonym . Głównym  celem   producenta   jest  osiągnięcie  jak
największej
sprawności      silnika i  jego   płynnej    pracy    w  pełnym zakresie
obrotów  . Światowe  normy    emisji   spalin   i   inne     przepisy
wmuszają
zmiany  w systemie   sterowania   silnikiem  , często    negatywnie
wpływając
na  sprawność  i   moc    silnika  .
Dla   przykładu :
Przy   homologacji samochodu   koniecznie   jest  podanie   zużycie  paliwa
przez  samochód   w   cyklu   miejskim   oraz  prędkościach    90 i
120 km/h
Liczby  te   podawane  są  w  materiałach   reklamowych   ,   co  w
znacznym
 stopniu  napewno   wpływa   na  decyzję   przy  zakupie   danego
samochodu .
Dlatego   też  producenci chcąc  uzyskać  najlepsze  wyniki   pod  tym
względem
 ,  zmieniają   świadomie   charakterystyki  silnika  ,   co  zregóły
wpływa  na
obniżenie mocy  silnika  .  Inną koniecznością   jest   spełnianie
bardzo  ostrych
 norm  emisji  Co i No  . Wymaga    to  znacznego   zubożenia  mieszanki
paliwowo  powietrznej  co  oczywiście   wpływa  negatywnie  ponownie na
moc  silnika  .
Tak  więc    poprzez    optymalizację  charakterystyk  wtrysku   paliwa
i  zapłonu  uzyskuje   się  wzrost   mocy  silnika  powodujący
polepszenie
 przyspieszenia  i   ogólnie  dynamiki samochodu .
 Nie  jest   to  okupione  pogorszeniem  ekonomiczności  samochodu ,
wzrost  zużycia   paliwa  jest  pomijalnie    mały  .Tak   więc  każdy
silnik ma niejako
 ukryte    pewne  rezerwy  mocy   , które  poprzez  zmianę oprogramowania
możemy   wykorzystać .  Zwiększanie   mocy  silnika  tą  metodą  nie
jest
przewidziane  do  zwiększania   mocy   bez  ograniczeń  ,  gdyż
wymagałoby
 to  zwiększeniu dopływu  powietrza do  silnika  itp .
Do  zestawu   tunningowego    oczywiście   niewchodzi   sam  chip  ,  z
reguł wymianie
 podlegają  inne  elementy   np  Fitr  powietrza   ,  czasami    termostat
,
 ale  są   to  zalecenia odnoszące   się   do   konkretnych marek  i
modeli  samochodów.
Bardzo  opłaca  się   zwiększać  moc  tą  metodą  w  silnikach
benzenowych posiadająch
 doładowanie   ponieważ  możliwości   są  bardzo  duże  .  W  takich
samochodach
uzyskuje  się  przyrost nawet  do  35 %

Reasumując :
Większość   zmodyfikowanych  chipów   wypuszczają   sami   producenci
samochodów   ,   lub  też   firmy   produkujące   elektronikę
samochodową (  Bosch ,
Motronic  ,  Hitachi , Lucas ) Program Chipa  zostały  tak  zaprojektowane
,
że   niepogarsza  się  niezawodności i  innych  istotnych parametrów
silnika   ,
 oraz   co  jest  bardzo  ważne   zachowuje się  wszystkie   wskazania
serwisowe .

Pozdrowienia   Mega  Car

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Renault Kango benz czy Citroen C-15?
Tue, 30 Oct 2001 11:51:26 +0100, "waldemar" <waldi@priv4.onet.pl
pisze:


Nosze sie z zamiarem kupna samochodu osobowego z homologacja ciezarowego.
Zakup ma byc dokonany przez firme leassingowa. Jak zwykle w takich wypadkach
trudno dokonac jakiegos sensownego wyboru z uwagi na to ze na rynku jest
duzy wybor. Ale po wielu przemysleniach na placu boju pozostały dwa a
mianowicie Renault Kango z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4 lub Citroen
C-15 - 5 osobowy oczywiscie z silnikiem Dieasla. Poniewaz trudno podjac mi
samemu decyzjec prosze Was o pomoc odpowiadajac mi na kilka pytan:


Witaj. Pare tygodni temu napisalem ponizsze, moze Ci sie przyda:

Przez pol roku mialem w firmie Kangura (1,4, benzyna), od roku uzywam
Berlingo (HDi). Kangurem zrobilem 30 tys. km, Berlingiem ponad 70 tys.
km. Oba w wersji osobowej, 5-cio miejscowej, oba z pojedyncza klapa z
tylu.
Kangur: znacznie glosniejszy (mimo ze benzyniak), wnetrze troche jak w
Zuku, blachy, niewielkie mozliwosi regulacji siedzen, brak regulacji
kierownicy, psujaca sie klapa z tylu. Najgorsze sa jednak osiagi.
Na trasie Krakow-Paryz (robiona czterokrotnie) spalanie wynosilo
11l/100 km!!!!! Poza tym, ze jechalismy "ile fabryka dala" (tj. ok 150
km/h), to glownie chyba miala na to wplyw aerodynamika (CX kangur ma
dosc kiepski). Po miescie tez nie ma rewelacji, ok. 10l/100.
Berlingo: wnetrze bardzo wygodne, wszelkie regulacje sa. Mimo ze
diesel, to cichszy niz kangur. Wnetrze ciut mniejsze: pasazerowie maja
mniej miejsca na nogi, przestrzen ladunkowa o kilka "kluczowych"
centymetrow krotsza (zamowilismy skrzynie "na wymiar" do kangura, no i
do Berlingo nie miesci sie na dlugosc). Osiagi nie sa porownywalne, bo
to glownie zasluga silnika: spalanie na trasie rzedu 8 litrow, jak sie
jedzie oszczednie to doszedlem do 5,8 (piec koma osiem) l/100, p
miescie rzadko wychodzi poza 8l/100. najszybciej jechalismy nim
190km/h, ale byl jeszcze zapas na pedale. Istotne sa przegladay: co 20
tys. km, a nie co 10 tys jak w benzyniakach). Klapa bagaznika nie
zacina sie. Nie ma drobnych ustrek, jak np. zaciecie sie dmuchawy.

KONKLUZJA:
Kangur byl gorszy, zarowno pod wzgledem silnikowym (nic dziwnego), jak
i reszty (tutaj raczej zaskoczenie).
Berlingo i Partner to jest dokladnie to samo, tylko znaczkiem sie
roznia. Jak kupowalismy Citroena, to Peugeot nie robil wersji z
drzwiami rozsuwanymi z lewej strony, a nam na nich zalezalo,
wiec nie mielismy wyboru.
Ponoc teraz juz sa takie wersje Partnera, wiec Ty masz wybor.
W zeszlym roku Citroen sprzedal wyraznie wiecej Berlingo niz Peugeot
Partnerow (na polskim rynku oczywiscie). Musza byc jakies tego
przyczyny: moze gestsza siec dealerska, moze lepszy marketing, moze
nizsze ceny. Nie wiem, ale jakis powod tego musi byc, warto to
sprawdzic.
Jesli juz znasz model, to mozesz pograc miedzy dealerami, mowiac, ze
tamci daja wiecej ekstrasow, albo wiekszy rabat. My tak robilismy,
mimo ze od poczatku wiedzielismy, ze bierzemy Berlingo z HDi, i
wytargalismy calkiem spora znizke.

KONIEC CYTATU.

nad C-15 w ogole nie masz sie co zastanawiac. Bierz ogolocona
wersje Berlingo, ze zwyklym dieslem, bez metalizowanego lakieru,
drzwi, ABS-u, elektrycznych szyb itp. Powinno wypasc tyle ile Kangoo,
a i komfort nieporownywalny i utrata wartosci nie taka dramatyczna,
jak przy C-15 czy Polonezie.
Nie wiem, na ile ten leasing bierzesz, ale pomysl sobie, ze za kilka
lat bedzie sz sprzedawal Poloneza lub C-15 po
stukilkudziesiotysiecznym przebiegu... Samochody, ktore juz teraz
sa przestarzale technologicznie. Nie warto sie pakowac: jesli
rzeczywiscie z jakichs wzgledow masz alternatywe taka, jak
w tytule, to tylko Kangoo. Ale cenowo on jest porownywalny
z Berlingo/Partnerem, ktory to wybor goraco polecam.


1/ jak drogi jest serwis jednego i drugiego. Chodzi mi o czesci, ich cene
itd
2/ awaryjnosc
3/ komfort jazdy i uzytkowania. Podejrzewam ze Kangur ma wiekszy komfort ale
czy napewno. Chodzi mi o Wasze odczucia
4/ a moze zdecydowac sie na Poloneza Kombi VAN z instalacja gazowa?

Prosze takze o odpowiedz na inne moje pytanie, a mianowicie czy zakup na
firme w leasingu ktoregos z tych samochodow z homologacja ciezarowego
umozliwia odliczenie VATu zarono tego Vatu ktory jest zawarty w opłacie
wstepnej przy zakupie u leasingodawcy jak i Vatu zawartego a ratach
leasingowych. Slyszalem bowiem ze nie moge sobie ja jako lieasingobiorca
odliczyc VATu przy tej wplacie procentowej tylko leasingodawca.


Pozdrawiam serdecznie

Andrzej Garapich
garap@palac.pl

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Magnetyzer

Jednak w kwestii "działania" magnetyzerów, zdania nie zmienię, bo mam
całkowitą pewność, że jest to skuteczne i warte zastosowania urządzenie.

Pozdrawiam
Jarek


Kolego Yary,

od dluzszego czasu piszesz ze magnetyzery daja efekty.
Nigdy nie przedstawiles zadnych wynikow autoryzowanych testow.
Powolujesz sie na przedstawiciela firmy Magnetizer.
Czytalem ich opinie.
Nigdy nie podawali ze magnetyzer ma taki wplyw jak piszesz.
Podaj mi kto z Magnetyzera tak twierdzil.
Prezes ?
Zapytam sie i po klopocie.

Jako handlowiec powinienes pamietac, ze nie mozesz dzialac na szkode
amerykanskiej firmy Magnetizer, podajac nieprawdziwe informacje.

W motoryzacji prawdziwe sa jedynie takie informacje, wyniki, ktore
wynikaja z autoryzowanych badan.

Gdyby bylo inaczej to turbinke Kowalskiego mialby zamontowany kazdy
Mercedes.

Masz taki wybor,
albo masz wyniki autoryzowanych badan z instytutow motoryzacji,
albo swiadomie wprowadzasz w blad.

handlujac produktem amerykanskim poza stanami, nadal odpowiadasz za
wlasciwosci produktu przed Department of Commerce , Washington

I teraz wracajac do poczatku.
Napisalem ci juz wiele razy, ze ponosisz bardzo wielka odpowiedzialnosc
finansowa, za dzialanie magnetyzera.

Bo jesli twierdzisz ze dziala i to skutecznie, mierzalnie to
instrukcja i badania + certyfikat musza dokladnie okreslac to dzialanie,
na czym polega i jak oddzialywuje na silnik, uklad wydechowy ,
katalizator.

Piszesz ze dziala, ale czy silnik ulega wczesniejszemu zuzyciu
czy niszczy sie szybviej katalizator, a moze rdzewieje uklad wydechowy ?

To sa trudne pytania, ale moge chyba oczekiwac odpowiedzi.

Bo skoro dziala, to znaczy ze wywoluje okreslone skutki.
Ktore ujawnione w badaniach, stanowia dopiero podstawe uzyskania
certyfikatu dopuszczajacego do montazu.

A co bedzie, gdy klient cie zaskarzy, ze zalozyl magnetyzer i dlatego
zatarl silnik ?
Powiesz, ze to niemozliwe.
A czemu niemozliwe, skoro nie badales jakie to dzialanie i skutki moga
byc.

Przyjdzie klient i powie ze magnetyzer uszkodzil katalizator.
Powiesz - niemozliwe.
A czemu, skad ta pewnosc, skoro nie badales wplywu m. na katalizator

itd. itp.

Moja opinia jest zyczliwa, poniewaz zajmuje sie magnetyzowaniem lekow.
Ale badania sa prowadzone na ochotnikach.

Czy wlasciciel samochodu moze zostac uznany za ochotnika w testach.
Oczywiscie ze nie moze, poniewaz przedmiotem badania, testow jest
samochod z homologacja producenta
i producent decyduje co jest dobre, dopuszczalne dla samochodu
a co nie.

Jezeli homologacja nie dopuszcza stosowania magnetyzera
a magnetyzer wywoluje okreslone , istotne dzialanie, oddzialywanie,
to stosowanie magnetyzera nie jest dopuszczone przez producenta,
zatem i zakazane przez kierowce.

Bo gdy samochod sie uszkodzi, to pierwsze o co zapyta autoryzowany
warsztat,
to czy Pan montowal magnetyzer .

I odpowie.
Sorry, producent nie przewiduje montowania magnetyzera

zatem nie mozemy wykonac naprawy gwarancyjnej a odplatna.

Moze sie Pan oczywiscie odwolac do sadu, ale szanse ma Pan tylko wtedy,
gdy udowodni, ze ten magnetyzer nie niszczy silnika, katalizatora,
ukladu wydechowego itd itd.

Taka opinia jak pisze, kosztuje w stanach 2-3000 $
ale majac do nich dostep , zyczliwie udostepniam.

Ryzyko handlowca to nie 100% a duzo wiecej,
a chyba nie chcesz odpowiadac za szkody i naprawiac uszkodzone samochody
na swoj koszt.

Zatem konczac, nie oplaca sie sprzedawanie jakichkolwiek urzadzen
montowanych wokol silnika bez atestu, zgody i homologacji producenta.

Bo w kazdej chwili producent moze odmnowic serwisowania, odmowic
wykonania bezplatnej naprawy gwarancyjnej.

A moze, po pretekst dajesz mu znakomity,
twierdzac ze magnetyzer wplywa w 20% na spalanie, moc, spaliny itd.

Czy wygra producent ?
Oczywiscie. Zawsze wygra, bo magnetyzer nie jest objety homologacja.

Zapytaj swojego znajomego lub  Prezesa firmy Magnetizer
albo Department of Motor Vehicles , tam gdzie maja siedzibe,
albo producenta samochodow.

Masz w kraju Opla, Mercedesa, Fiata, Forda, Seata .... Mana ..

Zapytaj sie ich, czy nie wykorzystaja magnetyzera dla odmowy bezplatnego
serwisowania.

Dlatego wlasnie pisalem juz 3 mjiesiace temu, abys uzyskal certyfikat,
homologacje i to od producenta konkretnego modelu
a nie z wlasnych testow.

Zrobisz jak zechcesz, ale odrobina profesjonalizmu nie zaszkodzi.

Gdy nie wiesz jak to zrobic napisze do prezesa Magnetizera aby przekazal
to samo co napisalem swoimi slowami.

e ma Tam

Obejrzyj więcej wiadomości



Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 213 rezultatów • 1, 2, 3







Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed