Wyświetlono odpowiedzi znalezione dla słów: samochody używane import





Temat: Produkcja samochodów w Polsce: Nadchodzi krach?
Raport to bzdura, albo feed wcisniety dziennikarzo
feed wcisniety dziennikarzom przez lobby dealerow.
Jestesmy teraz czescia rynku _EUROPEJSKIEGO_,
i wiazanie wynikow sprzedarzy i produkcji na naszym
rynku to bzdura sama w sobie.

Po drugie Polska ekonomia nie skorzysta na tym nic ze bedziemy
kupowac nowe samochody importowane z Francji, Czech czy Slowacji.
TO BARDZO DOBRZE ZE NIE WYDAJEMY ZBYT WIELE NA KONSUMPCJE, TZN
IMPORT SAMOCHODOW!!!!!!!!!!!, A ZAMIAST TEGO KUPUJEMY TANIE
UZYWANE.

Po trzecie raport nic nie wspomina o nowych projektach planowanych
na najblizsze lata w naszym kraju:

- Fiat/Ford - 500/Ka - 240 000
- VW Caddy Maxi - 50 000
- AvtoZAZ - 150 000
- prawdopodobnie Opel Meriva - 180 000

nawet jesli wypali tylko czesc projektow, to produkcja
wzrosnie o conajmniej 300 000, do okolo 900 000.

POWINNISMY TWARDO BIC SIE Z SASIADAMI O INWESTYCJE,
A NIE CZEPIAC SIE IMPORTU UZYWANYCH SAMOCHODOW Obejrzyj więcej wiadomości





Temat: Produkcja samochodów w Polsce: Nadchodzi krach?
Gość portalu: anty-feed napisał(a):
> POWINNISMY TWARDO BIC SIE Z SASIADAMI O INWESTYCJE,
> A NIE CZEPIAC SIE IMPORTU UZYWANYCH SAMOCHODOW
*********************
W koncu najwazszy czas ruszyc swoja glowka, zabrac sie do pracy i cos wymyslec w
koncu samemu i nie byc pasozytem jak i (?) Obejrzyj więcej wiadomości





Temat: Zapaść na polskim rynku motoryzacyjnym
Import uzywanych samochodow to jedno, ale jedna z przyczyn jest tez ogolna
zapasc w swiatowym przemysle motoryzacyjnym. Ford i General Motors już stoją na
skraju bankructwa, jak benzyna będzie drożeć w dotychczasowym tempie (a ostatnie
prognozy na to wskazują (patrz www.oilpeak.pl/news/article0-26.htm ), to wkrótce
okaże się, że wychwalane pod niebiosa zagraniczne inwestycje w branży
motoryzacyjnej to klasyczny przemysł schyłkowy.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Trybunał Konstytucyjny: karty pojazdu za drogie
Po raz kolejny okazało się, że wszelkie manipulownie w przepisach dotyczycących
sprowdzania samochodów nic nie dają tylko frustracje dla sprowadzających i
kupujących. Nawet gdyby sie udało wprowadzić opłaty zaporowe to byłoby to ze
szkodą dla Państwa i obywateli(nie zwiększyła by sie sprzedaż samochodów nowych-
zbyt ubogie społeczeństwo, wielu obywateli straciłoby źródło dochodów-
lakiernicy, blacharze, mechanicy, mniejszy obrót częsci zamiennych-czyli wzrost
bezrobocia, mniejsze wpływy z podatków,opłat administracyjnych, akcyzy itp. a
co za tym idzie większe obciążenie budżetu czyli polskiego podatnika z tytułu
ubezpieczenia i zasiłków dla bezrobotnych)
Czy to takie trudne do zrozumienia dla kolejnych ministrów????????????????????
Jeżli poprawi się kondycja ekonomiczna społeczeństwa to import używanych
samochodów umrze śmiercią naturalną.
Inna rzecz, że winni są też przynajmniej większa część pracodawców, którzy
zwiększają swoje zyski zaniżając płace pracownikom jak tak dalej pójdzie to nie
będzie dla kogo produkować bo obywatele nie będą konsumować wytworzonych dóbr
(brak gotówki)rozwinięte kraje maja tę swiadomość i jednakowo traktują pobyt
wewnętrzny jak i eksport u nas wiele firm opiera sie wyłącznie na eksporcie co
może być zgubne.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: KE grozi Polsce postępowaniem w sprawie UniCredito
A kiedy Niemcom za VW i Francuzom za Arcelora?
A kiedy Komisja pogrozi Niemcom za blokowanie przejecia VW i Francuzom za
blokowanie Arcelora? Na Polakow sie karva uwzieli bo rzad nie reprezentuje
powolnej im lewicowo-poprawno-politycznej ideologii.

Blokowac ta fuzje do konca bez ogladania sie na szczurow z KE. W sprawie
bezprawnej akcyzy na import samochodow uzywanych do Polski nie kiwneli palcem
od prawie dwoch lat, a na zawolanie Unicredito tak im spieszno, lobbystom
przebrzydlym !! Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Rekordowe zyski Skody
A my bedziemy mieli Tavrie i tego i*diote Kublika.
A my bedziemy mieli ukrainska Tavrie i tego lobbyste i beznadziejnego
dzinnikarzyne Kublika, ktory chcialby zatrzymania importu samochodow uzywanych!
Jakby nie wiedzial ze przecietna placa w Polsce to 1000 zl i ludzi zwyczajnie
nie stac na kupno nowych
samochodow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Boom motoryzacyjny w Rosji
"Rozwój rynku pobudza także polityka państwa. Przede wszystkim Rosja zaczęła
ograniczać import używanych samochodów. (...) To napędza ruch w salonach z
nowymi pojazdami.
Z drugiej strony Moskwa zachęca zagraniczne koncerny do inwestowania. Oferuje
im ulgi celne i podatkowe, jeśli zobowiążą się, że stopniowo będą stosować
coraz więcej podzespołów rosyjskiej produkcji do aut montowanych w tym kraju.
To zapewni rozwój zaplecza kooperantów, a na poprawie jakości i dopływie nowych
technologii skorzystają także rodzime rosyjskie firmy samochodowe."

To jest modelowy przykł-d postępowania NIE wg neoliberalnych recept. W krajach
demokratycznych - chyba nie do pomyślenia. Jakżesz to państwo może
cokolwiek "pobudzać"? Państwo to nocny stróż, ma nic nie robić, ale ułatwiać
ekspansję transnarodowcom. "Ograniczać import" - rety, toż to NAJwiększy
grzech! Ingernecja w wolny rynek!?? A fuj!

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Polska żywność blokuje szczyt UE-Rosja
"Ingryd" - skonczylo się wlasnie porozumieniem Niemiec i Rosji nad naszymi
glowami, i dlatego teraz musimy dopilnowac sprawy. A co do "smierdzacych
unijnych pieniedzy" to policz, ile Unia doi z Polski w postaci dochodów firm,
supermarketów, itp. zwolnionych na długie lata od podatkow, w postaci
wciskanych nam starych samochodow (pare miliardow euro rocznie; gdy Putin
zakazal importu uzywanych samochodow do Rosji, zaden "europejczyk" nie odwazyl
sie zaprotestowac, a na Polsce wymusza się odstapienie od kontroli technicznej
tych rzechow ...), czy tez w postaci pracy armii wykształconych w Polsce
pracowników, pracujących teraz na rzecz krajow starej unii. A
tak "znamienitych" politykow jak Chirac to u nas ze swieca szukac (chyba ze w
PO ...), wiec lepiej nie marnuj okazji do siedzenia cicho. Juz pora,
by "Europa" zauwazyla, ze interes Polski to takze jej interes. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Kupują auta, bo rząd daje pieniądze
Jak zezłomują stare to co kupią Polacy?
Import samochodów używanych z Niemiec się załamie. Cała armia laweciarzy,
mechaników, picerników i handlarzy pójdzie na bezrobocie. I to dopiero będzie
tragedia. Dla Niemców oczywiście. I dobrze im tak. Za Grunwald i Jagienkę. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Renault i Nissan wyprodukują najtańszy samochód...
Renault i Nissan wyprodukują najtańszy samochód...
Chyba lepszym rozwiązaniem dla Indii byłby import używanych
samochodów z Japonii, Tajlandii, Australii czy nawet UK. Za 1000-
2000 USD można kupić już coś w miarę jeżdżącego, na pewno
bezpieczniejszego i bardziej komfortowego niż Nano... Ale oczywiście
rząd Indii promujący miejscową oligarchię do której należy Rathan
Tata na to nie zezwoli...
Co do projektu Renault-Nissan to za pewne będzie się nazywał na
lokalnym rynku Mahindra bo zdaje się ta firma sprzedaje renault w
Indiach, a projekt pewnie będzie oparty np. na Renault 4...Bo Twingo
I byłbyzbyt nowoczesny :-/ Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: UE popiera import używanych aut do Polski?
import aut z UK do AU
Witam, mam takie pytanie czy ktoś wie co nieco na temat importu uzywanych
samochodów z Angli do australii? Czy auta z angli można bez problemu
zarejestrować w au, bo jak wiadomo kierownica jest po tej samej stronie, czy sa
jakieś inne wymogi... znając australie ten kraj słynie z wygórowanych zasad i
wymogów.
Pozdrawiam Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Komisja Palikota chce znieść akcyzę od używanyc...
Komisja Palikota chce znieść akcyzę od używanyc...
Zgodnie z prawem prasowym, teksty sponsorowane powinny być wyraźnie oznaczane.
Dlaczego Gazeta tego tym razem nie zrobiła?
Dlaczego o opinie nt. importu używanych samochodów dziennikarz zapytał
przedstawicieli producentów samochodów nowych!?
Skąd pomysł z "toksycznością spalin", kompletnie bzdurny, bo odpowiednikiem
używanego Volkswagena nie jest na rynku nowy Volkswagen, ale, co najwyżej,
nowy Fiat. Pięcioletni VW pojeździ jeszcze 15 lat, zanim zostanie zezłomowany,
nowy Fiat - co najwyżej 10 itd.
Normalnie (tj. nieco ponad średnią) zarabiający Polak może sobie pozwolić na
samochód za 20-40 tys. zł. Spróbujcie za to kupić nowych samochód! Z pewnością
nie będzie on ani nowoczesny ani bezpieczny. Pozostają więc samochody używane
- jeśli ograniczymy import, świetnie wyposażonych i utrzymanych, samochodów
niemieckich... będziemy jeździć starymi polonezami.
To dopiero frajda dla środowiska naturalnego!

PS.
Swoją drogą, nie rozumiem lobby motoryzacyjnego - przecież Niemiec, jak
sprzeda swój samochód, kupi sobie nowy, droższy. Jeśli nie będziemy na siłę
bronić ograniczeń w wymianie między krajami Unii, to prawdopodobnie będzie to
samochód wyprodukowany w Polsce (albo przynajmniej przez Polaków w słowackich,
czeskich lub niemieckich fabrykach)... Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: 91,3 mld zł na kryzys
91,3 mld zł na kryzys
Planowana podwyżka akcyzy to tylko nieco ponad 36% jej
dotychczasowej wartości, a nie 40%. Tak jak inni forumowicze
popieram podniesienie akcyzy od samochodów zużywających dużo paliwa,
drogowych "smoków". A do tego dołożyłbym bezwzględny zakaz
importu "schrottów" - zużytego złomu, ewentualnie zaporowy podatek.
Że UE się sprzeciwi? że Niemcy i inni nie będą mieli gdzie sie
pozbywać nieekonomicznych, nieekologicznych rzęchów, tylko będą
musieli sami się zająć ich utylizacją? - to ich problem, nie nasz!
Gdy Putin zakazał importu używanych samochodów do Rosji bili mu
brawo, niech teraz biją brawo nam, a my chrońmy krajowych
producentów. I nie obawiałbym się odwetowych ceł na samochody
produkowane w Polsce - w końcu są one produkowane w fabrykach, które
są własnością zagranicznych firm - kruk krukowi oka nie wykole ...
I jeszcze jedno - niech teraz Donek i otaczająca go "gromada
błaznów" nie chwalą się, jak to oni organizują walkę z kryzysem - to
prezydent Lech Kaczyński pierwszy, już ze dwa miesiące temu,
nawoływał do podjęcia antykryzysowych kroków - było wystarczająco
wcześnie, można było bez pośpiechu, za to w sposób przemyślany
przygotować odpowiednie regulacje. No ale jak się rządzi w myśl
zasady: "niech Polskę szlag trafi, bylebyśmy dokopali Kaczyńskim i
PiS-owi", to tak to potem wygląda ...
Dowcip sezonu: "Donek na prezydenta" ...
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Komisja Europejska przeciw rumuńskim podatkom n...
Gdyby nie import używanych samochodów, do
dziś pełno byłoby na drogach super-nieekologicznego rupiecia typu 126p czy
polonez. Tymczasem wczoraj na 400 km trasie naliczyłem tego 1 sztukę (126p), a i
tak była pchana przez dwóch facetów, bo pewnie się na amen toto rozkraczyło. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Sprzedaż aut osobowych w 2002 roku mogła spaść ...
Rząd zablokował import używanych samochodów dlatego że importerzy
i lub producent (Fiat) kupili ustawę.Co sądząc po ostatnich wydarzeniach w kraju wydaje się to bardzo prawdopodobne.
Rząd chciał zmniejszyć deficyt handlowy.W to trzeba wliczyć
zwiększone zużycie paliw.Ewentualnie zmienić trochę strukturę
wydatków społeczeństwa.Pieniądze nie wydane na motoryzację pobudzają konsumpcję innych produktów.
Nie wierzę w głodne kawały typu ochrona środowiska itp.
Światem rządzi kasa.Tylko kto ją dostał???
Vice-versa Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: PiS chce skomplikować życie kierowcom podatkiem...
W Nowej Zelandii nie ma zadnych cel na import uzywanych samochodow. Placi sie
12,5% VAT, samochod przechodzi normalne badanie techniczne tak jak kazdy
dopuszczny do ruchu pojazd. Rezultaty sa proste: wiek samochodow na drogach
spadl o kilka lat bo 4-5 letnie samochody z Japonii sa latwo dostepne, sektor
motoryzacyjny kwitnie (pracuje w tym sektorze 3 razy tyle ludzi niz przed
zlikwidowaniem cel na samochody), z tym ze ludzie pracuja nie w wielkich
fabrykach samochodow, a w firmach produkujacych komponenty do przemyslu
motoryzacyjnego calego swiata, no i oczywiscie w warsztatach naprawiajacych
imporowane auta. Oczywiscie zawsze mozna bylo importowac rozbite samochody,
jednak przy koszcie pracy w NZ byl to niezbyt oplacalny biznes. Nikt mnie nie
przekona, ze 20 letnia LADA, czy 10 letni POLONEZ sa bezpieczniejsze od
importowanego z Niemiec 15 letniego MERCEDESA z przebiegiem 50 tys km. Rezultat
ograniczen bedzie jeden. Wiecej wrakow na polskich drogach, bo ludzi nie bedzie
stac na import sprawnego 10 letniego samochodu z Zach Europy, samochodu ktory
zastapi wraka. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Polska znów na cenzurowanym
Polska znów na cenzurowanym

Gdyby taki był cel tych przepisów, to nie odniósł skutku. Od maja 2004 r. do
Polski napłynęło już prawie 2,4 mln używanych aut z Zachodu. To zjawisko bez
precedensu w dziejach europejskiej motoryzacji.

****************************************

Zjawiskiem bez precedensu było również hamowanie importu używanych samochodów
przez rządy RP przed wejściem do UE. Hamowanie restrykcyjnymi opłatami, które
mogły być wykorzystane przez nabywców-importerów do wyremontowania samochodów, a
co za tym idzie - podniesienia poziomu bezpieczeństwa.

Ergo, im więcej wydajemy na opłaty manipulacyjne i podobne, tym mniej mamy na
nowe opony, żarówki, gaśnice itp. Nie twierdzę, że opłaty należy zlikwidować.
Twierdzę, że należy zachować umiar w ich ustalaniu.



Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Nie będzie nowych podatków od aut
Nie będzie nowych podatków od aut
a ja am pomysl jak ograniczyc import uzywanych samochodow po pierwsze
podniresc pensje po drugie niech te biedne koncerny motoryzacyjne obniza ceny
to jest wlasnie wolny rynek jak ktos woli kupic uzywany tanszy to zamiast
obnizyc cene nowego podnosi sie podatki na uzywane rzygac sie chce Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: "wraki " Kublika vel dziennikarze
"wraki " Kublika vel dziennikarze
Pan Kublik sam rozpętał szum wokół samochodów sprowadzanych z Zachodu .Stwarza
sam psychozę zalewu Polski przez "wraki" . Ostatnie informacje podawane na ten
temat przez Gazetę są tylko bzdurą wymyślona przez pana Kublika.Ludzie! ten Pan
wypisuje irracjionalne brednie ,właśnie przez takich "chlapaczy ", spanikowani
Polacy czym prędzej gonią za granicę po samochód. I jeszcze mieszanie stanu
normalności jaki w końcu nastąpił w zasadach importu samochodów używanych z
polityką jest CRAZY ! Panie Kublik ! więcej rzetelności i mniej emocji w tym co
Pan pisze albo zmienić zawód. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła w cz...
Co za pyerdolenie o Szopenie? Prawdziwa przyczyna
Prawdziwa przyczyna spadku sprzedazy to nie zaden "gwaltowny import uzywanych
samochodow" (co za manipulacja, od marca 2002 urzednicy zamkneli praktycznie
prywatny import, wiec w tej chwili osiagnal on zwykly, a nie "gwaltowny"
poziom), ale

1) bezczelna polityka dealerow, ktorzy mowia otwarcie polskim konsumentom : dla
nas nie jestescie wazni, dla nas najwazniejszy jest rynek nimiecki wiec jak
Niemcy beda przyjezdzac do Polski kupowac tansze samochody, to my podwyzszamy
ceny i sorry Winnetou (Winietu?).

2) chapactwo urzedasow, ktorzy nakladaja na sprzedaz nowych samochodow jedne z
najwyzszych podatkow w Europie, 3,1% lub 13,6% akcyza (wyzsza dla samochodow o
silnikach od 2 litrow) + 22% VAT (tylko Dania i Wegry stosuja wyzszy). I tu
jest pies pogrzebany, panowie "eksperci", czytaj lobbysci z Wyborczej. Bo nikt
nie lubi przeplacac, zwlaszcza gdy kasa idzie na rzadowych darmozjadow. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Wyciskanie grosza z klienta. Czemu nic nie tani...
I tu jest pies idea red. Kublika pogrzebana
em_obywatel napisał:

> I tu jest pies pogrzebany - nie ma prawdziwego wolnego rynku. -gdyby byl wolny
> rynek to konkurencja wymusila by obnizki cen. Sa albo zmowy albo monopole albo
> oligopole.
> Mamy do czynienia z niezwykla solidarnoscia sprzedawcow.

************************************

Interesujące są również przyczyny powstania "niezwykłej solidarności
sprzedawców" w sektorach silnie związanych z regulacjami prawnymi, a więc
takimi, które mogły wykształcić silne lobby lub bezpośrednio związanych ze
skarbem państwa. To one de facto tworzyły regulacje prawne na rynku, bez żadnej
możliwości przeciwstawienia tym regulacjom interesu społecznego.

Czy od lat piszący o źle polskiej motoryzacji red. Kublik, jakim ma być import
używanych samochodów zauważył już, że lobby motoryzacyjne jest niereformowalne?
I nie ma żadnego sensu czegokolwiek dla niego robić? Dla uzdrowienia rynku
motoryzacyjnego należy znieść wszelkie opłaty z importowanych samochodów.



Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Przeszczepy
Przeszczepy
bodaj przedwczoraj w telewizorze (tvn, czy polsat- nie pamietam) pokazano
reportarz dotyczacy procederu importu uzywanych samochodow i legalizacji za
pomoca tzw. przeszczepu- zakladam ze wszyscy wiedza o co chodzi wiec nie bede
wyjasnial. w kazdym razie konkluzja reportazu byla taka, iz ze wzgledu na
skale zjawisko to stanowi powazny problem.
A ja sobie pomyslalem w nawiazaniu do watku kierowiec-a o likwidacji szkod
ubezpieczeniowych...
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=14718&w=9117536
... ze to wlasnie naszym kochanym firmom ubezpieczeniowym, ktore odstapily od
skupywania wrakow mamy takie prosperity w przeszczepowym biznesie. czyz nie?
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: najwieksze zlomowisko eurokolchozu
Dyskusja jest przednia. Normalny ROTFL hehe

moto.onet.pl/1572432,1,import-samochodow-uzywanych-w-lipcu,artykul.html?node=2
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Czy ciągle jest 1 kwietnia ?
Jaka 'zmowa koncernów motoryzacyjnych', unholly, pomyśl proszę
logicznie! Przecież to nie jest dopłata rządu do nowego zakupionego
tylko wymuszony podatek od tego co jeżdzi po drogach, albo zostanie
sprowadzone. Jeździsz starym, tanim a do tego jeszcze sprowadzonym,
więc płać. Rząd nie ma żadnego planu kryzysowego. Wiadomo, że
wzrośnie import używanych samochodów, zaś UE jest przeciwko
ograniczeniom w handlu, więc złodzieje z MF wymyślili ekologiczny
podatek. Jeszcze nie zwrócili VATu pobranego bezprawnie za import aut
w latach poprzednich Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: We wrocławskim metrze jest zbyt czysto!
Świąteczna promocja
Aglomeracyjny Związek Komunikacyjny Wrocławia - AZKW ( o zasięgu do Leszna,
Zielonej Góry i Opola) przygotował znakomity prezent dla podróżnych: przy
zakupie karnetu na okaziciela, gratis drugi karnet imienny oraz tekturowy
model wagonu wrocławskiego metra - model "PAWAFAG 2003" z limitowanej serii,
za 1 PLN. Nożyczki i klej również tanio do nabycia w Ticketeriach AZKW.
Tekturowe modele taboru są wysoko cenione przez modelarzy całej galaktyki. To
kolejne posunięcie dla promocji KZ, a jego skuteczność widoczna jest, gdyż
drastycznie zmalał import używanych samochodów od sąsiadów, co wywołało
tam kryzys ekonomiczny, jego ofiary widoczne są również na stacji "AQUapark
Klecina". Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Złodzieje airebagów
hehehehe
> hmmm... bo te wszystkie sprowadzane fury sa powypadkowe?
Nie tylko ;)
Glownie dlatego, ze nie ma wtornego rynku poduszek powietrznych - dlaczego -
chyba tlumaczyc nie musze :) Poduszka strzela przy niewielkich nawet
uderzeniach. Wszystko zalezy w jaka strefe sie dostalo.

> swoja droga ciekawe,
> czy poza montazem kradzionego airbaga sprawdzana jest tez geometria
> zawieszenia
> i stan struktury nadwozia - strefy kontrolowanego zgniotu maja to do siebie,
> ze dobrze dzialaja tylko raz.
A to kochany zupelnie inna bajka - czyli wprowadzenie rygorystycznej
odpowiedzialnosci zakladu mechanicznego, ktory wbija stepel w dowod
rejestracyjny. Nikt nie popiera jazdy samochodem, ktorego stan techniczny
zagraza innym uzytkownikowm drog.
Jednak czym innym jest przestrzeganie zasad kontroli technicznej, a czym innym
sztuczne ograniczanie importu uzywanych samochodow.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Szyjkowski: politycy, zostawcie drzewa w spokoju
Szanowny Panie Adamie!. Nie reklama to czy cynizm, jak Pan pisze,
tylko troska miedzy innymi o Pańskie życie i zdrowie. Jesteśmy
jedynym krajem w Europie, gdzie aparat państwowy toleruje jawną
grande na rynku indywidualnego importu samochodów używanych w
postaci złomu. Aktualnie Polska zajmuje pierwsze miejce w Europie w
ilości trupów na ilośc wypadków. Co Pan na to? A nowe samochody
zchodzą, dzieki Bogu, bez problemu. Panie Adamie, życzę Panu dużo
szczęścia i pomyślności a mniej "polskij żółci i zawiści".
Serdecznie pozdrawiam Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: SKANDAL "Na żywo" Piotra Kraśko
pana Kraśkę i jemu podobnych z ekipy z J.P. Woronicza mam tam, gdzie oni nas
prowincjusz mają, czyli w dupie, dawno przestałem oglądać ich tzw. programy
publicystyczne, wszystko to jedna totalna manipulacja, przykład to sprawa lawet
na początku roku, w styczniu import samochodów używanych zwiększył się jedynie
o 25 % w stosunku do roku poprzedniego, zapomnieli dodać, że sami zlikwidowali
wszystkie pkt. odpraw celnych w głębi kraju i to spowodowało kolejki a nie
zwiększony import no ale ten fakt dziennikarzy z TVP już nie interesuje,
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Mamy 7-proc. wzrost PKB!
Jak sie ma słabą złotówkę to rośnie eksport. Tylko dziura budżetowa się nie
chce domknąć przez to. Powiedzcie mi czego się w tej chwili nie opłaca
eksportować? Do tego dochodzi import samochodów używanych więc pieniądz się
kręci. Niemcy bronią się przed polską siłą roboczą - tracą podwójnie. Bo nie
dosyć, że ich produkty są drogie (izolacja przed taniąsiłą roboczą) to jeszcze
konsumenci przyjeżdżają do Polski na zakupy. Im słabsza złotówka ty większy
eksport. Nie na darmo przebąkuje się coś o przyspieszonym wprowadzeniu euro bo
zachód się boi tanich produktów z Polski. Gdyby nie schładzanie gospodarki
przez szanownego Balcerowicza, Polska rozwijałaby się jak burza. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ekspertyza: Projekt Kulczyka zagroziłby interes...
To co, ze zagrozil
Kazda konkurencja komus zagraza. Producenci piwa zagrazaja producentom wodki.
Nowy stragan na bazarze zagraza interesom istniejacych juz straganow. Import
uzywanych samochodow zagraza interesom sprzedawcow nowych wozow.

Mozna nie lubic kogos komu udaja sie interesy, np.Kulczyka, ale oskarzac mozna
tylko o zlamanie prawa. Jak na razie z calej tej rozdmuchanej afery nie widac
by Kulczyk jakies prawo naruszyl. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: komuch Miller
komuch Miller
i jego fanclub Zycie.

Miller kupuje sobie samochod. Pisze to w swoim oswiadczeniu majatkowym.
Pare lat pozniej szmatlawiec Zycie pisze jak nastepne ograniczenie importu
uzywanych samochodow premier zrobil za to, ze kupil samochod.

Miller kupuje sobie paczke papierosow. Zapomina napisac to w swoim oswiadczeniu
majatkowym.
Pare lat pozniej szmatlawiec Zycie wyciaga super afere wyjasniajac swoim
madrym czytelnikom jak ostatnie niepodwyzszenie akcyzy na wyroby tytoniowe jest
w oczywistym zwiazku z tamta paczka petow.

itd.

I co robi prawica? Oczy swieca, rece klaszcza i mozdzek tym bzdurom wierzy. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: komuch Miller
Nawiedzony Blong
Gość portalu: Blong napisał(a):

> i jego fanclub Zycie.
>
> Miller kupuje sobie samochod. Pisze to w swoim oswiadczeniu majatkowym.
> Pare lat pozniej szmatlawiec Zycie pisze jak nastepne ograniczenie importu
> uzywanych samochodow premier zrobil za to, ze kupil samochod.
>
> Miller kupuje sobie paczke papierosow. Zapomina napisac to w swoim oswiadczeniu
>
> majatkowym.
> Pare lat pozniej szmatlawiec Zycie wyciaga super afere wyjasniajac swoim
> madrym czytelnikom jak ostatnie niepodwyzszenie akcyzy na wyroby tytoniowe jest
>
> w oczywistym zwiazku z tamta paczka petow.
>
> itd.
>
> I co robi prawica? Oczy swieca, rece klaszcza i mozdzek tym bzdurom wierzy.

Witaj Blongu, czy naprawde masz jakies problemy ze zdrowiem(?), moze jednak
zadzwon do dobrego lekarza.
Nie wydaje mi sie , abys ostatnio byl wielce produktywny na tym forum, wiec czemu
te zdrowotne problemy.
Do niedawna mialem wyrobiona opinie (+) o Blongu, bylem jednak w bledzie, i to
nie tylko w ocenie Blonga, ale i wielu innych adwersarzy.

zycze zdrowia i otwartych oczu na codzienne sprawy, a jest na czym oko oprzec.
vinc...

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Czy należy niszczyć SLD?
Mila d-nutko,
Oto kilka przykladow:

Nie mamy przemyslu samochodowego, gdyz zawalilismy sprawę sprzedazy FSO. Teraz
ono sie juz nie podniesie. Bedziemy ladowac kase do kieszeni Francuzow i
Niemcow, ktorzy zrobia wszystko, aby ten stan utrzymac. Czy myslisz, ze nie ma
lobbingu z ich strony na rzecz utrzymania pozwolenia na import samochodow
uzywanych? A kto na tym traci a kto zyskuje? Przeciez nie my jezdzac gownianymi
golfikami po Hansie i Heldze. Czy wyobrazasz sobie jak wielka to sprawa dla
Niemcow te kilkaset tysiecy starych gratow, ktore od nich kupujemy co rok?
Przeciez dzieki temu ich firmy prawie nie mialy spadkow sprzedazy nowych aut. A
te artykuly AGD za pół darmo? Przeciez jak padną nasze firmy to te ich produkty
natychmiast przestaną kosztować "pół-darmo". O ciucholandach się nie
wypowiadam, nie chcąc się denerwować. To swiadczy o nas. Majtki i T-shirty po
Hansie i Heldze zamiast odbudowy lodzkiego wlokiennictwa, ktore powstalo
za "strasznych" czasow zaboru rosyjskiego. Zblizamy sie do dna!!! Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Czy należy niszczyć SLD?
adamm00(ie)
adamm00 napisał:

> Oto kilka przykladow:
>
> Nie mamy przemyslu samochodowego, gdyz zawalilismy sprawę sprzedazy FSO.
Teraz
> ono sie juz nie podniesie. Bedziemy ladowac kase do kieszeni Francuzow i
> Niemcow, ktorzy zrobia wszystko, aby ten stan utrzymac. Czy myslisz, ze nie
ma
> lobbingu z ich strony na rzecz utrzymania pozwolenia na import samochodow
> uzywanych? A kto na tym traci a kto zyskuje? Przeciez nie my jezdzac
gownianymi
>
> golfikami po Hansie i Heldze. Czy wyobrazasz sobie jak wielka to sprawa dla
> Niemcow te kilkaset tysiecy starych gratow, ktore od nich kupujemy co rok?
> Przeciez dzieki temu ich firmy prawie nie mialy spadkow sprzedazy nowych aut.
A
>
> te artykuly AGD za pół darmo? Przeciez jak padną nasze firmy to te ich
produkty
>
> natychmiast przestaną kosztować "pół-darmo". O ciucholandach się nie
> wypowiadam, nie chcąc się denerwować. To swiadczy o nas. Majtki i T-shirty po
> Hansie i Heldze zamiast odbudowy lodzkiego wlokiennictwa, ktore powstalo
> za "strasznych" czasow zaboru rosyjskiego. Zblizamy sie do dna!!!
*******************************************************************
A kto sprzedał "dziwnie" Włochom FSM w Bielsku Białej? - SLD?
Czy może raczej pupilek p. Wałęsy, PRL-owski szpieg, i minister w prawicowym
rządzie,a dzisiaj mister elegancji i jeden z liderów "cywilizowanej prawicy"
Olechowski?
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Ech, ta motoryzacja
Ech, ta motoryzacja
Temat niezmiennie podnoszacy bulwiastym cisnienie.
Wywiazala sie zywa dyskusja pod artykulem, ktora mowi o wiele wiecej niz sam
artykul.
Te nocne rodakow rozmowy: czy powypadkowe 15-letnie auto o przebiegu 900 tys.
km jest lepsze od pomalowanego 14-letniego o przebiegu 50 tys i o ile licznik
zostal cofniety hehehe

moto.onet.pl/1572432,1,import-samochodow-uzywanych-w-lipcu,artykul.html?node=2
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: dziesięcioletnie stanowią ponad połowę importu.
dziesięcioletnie stanowią ponad połowę importu.
W Polsce znów podnosi się fala importu używanych samochodów. W maju
sprowadziliśmy ich ponad 88,5 tys. - najwięcej od grudnia 2004 r. Po
zniesieniu przed pół rokiem wyższych stawek akcyzy na starsze samochody
widać, że Polacy sprowadzają coraz więcej samochodów, które mają nie więcej
niż cztery lata. Ale auta dziesięcioletnie i starsze wciąż stanowią ponad
połowę importu.

gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4226377.html
Chociaż sprzedaż nowych aut w Polsce rośnie, to tracimy pozycję samochodowego
lidera nowych państw UE. W maju Rumuni kupili o jedną dziesiątą więcej nowych
aut niż Polacy. Za to używane auta z Zachodu napływają do nas w tempie
niepamiętanym od dwóch lat.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Skad tyle nowych samochodow
Jakie samochody Polacy kupuja ?
Większość aut, które trafiają do Polski, musi być mocno wyeksploatowana. Do
maja import używanych samochodów ograniczał zakaz rejestracji aut, których
silniki nie spełniają normy emisji spalin Euro 2 (obowiązuje w UE od 1997 r.).
Żywiołowy napływ aut po zniesieniu tego zakazu sugeruje, że na nasze drogi
trafiają teraz pojazdy wyprodukowane siedem lat temu albo wcześniej.

Od początku 2005 r. w Niemczech, skąd trafia do nas większość używanych aut, o
50 proc. wzrosną stawki podatku na auta niespełniające normy Euro 2. To może
dodatkowo skłaniać Niemców do sprzedaży Polakom starych pojazdów.

Ze statystyk niemieckich rzeczoznawców ADAC i Dekra wynika, że w samochodach,
które są eksploatowane dłużej niż siedem lat, gwałtownie wzrasta liczba
defektów w podzespołach odpowiadających za bezpieczeństwo jazdy.

Po wejściu do UE jesteśmy też zobowiązani wprowadzić przepisy o przerobie
wtórnym używanych samochodów. Od 2007 r. koncerny samochodowe będą musiały
bezpłatnie odebrać samochód do złomowania i poddać go skomplikowanej
utylizacji. Najwyższe mogą być koszty utylizacji aut, które mają dziesięć lat
albo więcej. Jednak zgodnie z przepisami koncerny nie będą musiały bezpłatnie
odbierać do przerobu aut sprowadzanych przez prywatne osoby.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: baza ogłoszeń o usługach :: 07.09.2005
Serwis ogłoszeniowy o usługach http://uslugi.info.pl
Darmowa rejestracja. Darmowe dodawanie ogłoszeń. Darmowa promocja na grupach
dyskusyjnych.

Ostatnio dodane ogłoszenia (07.09.2005):

Kategoria: budownictwo
Zapraszamy dystrybutorów i klientow detalicznych do odwiedzenia naszej sieci
sprzedaży. Adresy biur...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=618

Kategoria: praca
Dla naszego Klienta - firmy z Gliwic- poszukujemy osób na stanowisko:
Szwaczka -Krawcowa (nr ref. 9/...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=617

Kategoria: biznes
Ciągle płacisz każdemu tylko nie sobie? Buduj skutecznie kapitał dla siebie
inwestując w portfel 22 ...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=615

Kategoria: dla domu
Naprawa pralek automatycznuch w domu klienta na terenie Warszawy. Kontakt:
466-22-52 lub 0603-483-6...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=614

Kategoria: internet i komputery
Wyglądaj i czuj Się Dobrze -www.adlife.ultra.pl Ty też możesz wyglądać i
czuć się dobrze. Bezpieczn...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=613

Kategoria: praca
Sprzedaż kart kredytowych.Szczegóły na stronie internetowej....
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=611

Kategoria: biznes
Prowadzimy księgi podatkowe i rachunkowe. Zapraszamy do współpracy....
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=610

Kategoria: zdrowie i uroda
Kontroluj Swoją Wagę Chcesz kontrolować swoją wagę? Zrób to za pośrednictwem
Programu Odżywiania i...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=609

Kategoria: zdrowie i uroda
Odchudzanie 2005 - www.adlife.ultra.pl Nie dopuszczaj do tego, aby
przytłaczało Cię zmęczen...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=608

Kategoria: praca
Szukam wspolnika z gotowka 2-3 tys euro, chodzi o import uzywanych
samochodow i dalsza ich sprzedaz ...
http://www.uslugi.info.pl/wyniki_wyszukiwania.php?ogloszenieID=607

Kategoria: edukacja
CHCESZ NAUCZYĆ SIĘ PROWADZIĆ SAMOCHÓD??!! MASZ DOŚĆ NUDNYCH INSTRUKTORÓW,
KTÓRZY ZAŁATWIAJĄ SWOJE

----------------------------------------------------------
Serwis informacyjno-ogłoszeniowy http://uslugi.info.pl
Pod tym adresem nie może zabraknąć Twojego ogłoszenia!

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: wjezdzaja auta tysiacami


Mariuszek wrote:

mozna by zapytac ten elokwentny rzad, ktory tak bardzo chce byc lepszy od
poprzedniego gniota : ile pieniadza wyplywa z kraju na skutek tego, ze
wlasciwy minister nie podpisal odp. rozporzadzenia w spr. importowanych
samochodow ?
jaki bedzie to mialo wplyw na nasz bilans platniczy czy srodowisko nat ? (
gdzies ten zlom musi potem trafic )
nie jestem zwolennikiem stawiania sztucznej tamy dla import. aut, ale badzmy
konsekwentni : auta z Europy Zach . sa traktowane ulgowo, czego nie mozna
pow. o tych z US czy wyprod. w Japonii.


Wyplyw pieniadza jest korzystny poniewaz prowadzi do obnizenia wartosci
zlotowki.

Auta z UE, a nie Europy Zach, sa traktowane preferencyjnie a nie ulgowo.
To zrozumiale, gdyz integrujemy sie z UE a nie np. Japonia.

Po integracji z UE oplaty zostana w calosci zniesione.

Wbrew pozorom import uzywanych samochodow prowadzi do rozwoju nowych
technologii
i rozwoju krajowego przemyslu.

Jednoczesnie dowodzi, ze krajowe ceny gieldowe byly zawyzone co najmniej
o 50%,
a ceny nowych i prowizje dealerow, brane z sufitu.

Przykladem dzialalnosci rynkowej jest General Motors po wydarzeniach z
wrzesnia 2001.
GM zaoferowal 0 oprocentowanie rat i roczne odroczenie wplwty pierwszej
raty, co spowodowalo brak zainteresowania uzywanymi samochodami i ich
przecene o polowe.

Kto chce sie przekonac o realnych cenach uzywanych samochodow, czesto po
stluczce, wypadku
niech wejdzie na strone najwiekszego w Europie internetowego salonu
samochodowego z prawie 600.000 samochodow.

http://www.mobile.de/

po wpisaniu rocznika, zaznaczeniu ze wypadkowy i  wybraniu marki,
znajdziemy oferty samochodow od 100 do 1000 Euro i codziennie kilkaset
nowych ofert.

Jacek

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Informacja dotycząca ograniczenia importu samochodów używanych.
http://www.mi.gov.pl/moduly/aktualnosci_sg/informacja.php?
id_informacji=1550&opcja=pokaz

http://www.mi.gov.pl/moduly/aktualnosci_sg/informacja.php?
id_informacji=1547&opcja=pokaz

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Reklama VW
Taaa, to były czasy - dobrze ze sie skonczyly. Apropos importu samochodow
uzywanych, ciekawe jak teraz zarabiaja laweciarze? Pewnie pootwierali przed
granica warsztaty i autka rozbite tam wstepnie naprawiaja aby mogly o wlasnych
silach wjechac do RP.
Grzes
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Silniki bez normy "Euro 2"
Nieprecyzyjnie sformułowane przepisy spowodowały, że urzędnicy przez ponad
dwa miesiące wmawiali importerom części samochodowych, że nie mogą
sprowadzać silników.

Chodzi o słynną już w środowisku importerów używanych aut normę ekologiczną
"Euro 2". Jej spełnienie to bezwzględny warunek zarejestrowania w Polsce
kupionego na zachodzie auta. Przepis wszedł w życie pod koniec września tego
roku i znacznie ograniczył import używanych samochodów.
Bardzo szybko okazało się, że ucierpieli importerzy używanych części i ci,
którzy np. chcieli zmienić silnik w swoim starym samochodzie.
W takiej sytuacji znalazł się m. in. nasz czytelnik, z zawodu taksówkarz. W
swoim mercedesie z 1982 roku, chciał zamontować silnik kilka lat młodszy.
Urzędnicy w szczecińskim Wydziale Komunikacji powiedzieli mu jednak, że
silnik sprowadzany zza granicy obejmują te same rygorystyczne przepisy, co
całe samochody. To oznaczało, że właściciel mercedesa nie miał prawa
wymienić napędu na młodszy i mniej zatruwający środowisko.
W podobnej sytuacji było w Polsce wiele osób. I to właśnie dzięki ich
interwencjom Ministerstwo Infrastruktury podało wreszcie obowiązującą
interpretację przepisów dotyczących normy "Euro 2". Ku zaskoczeniu
urzędników okazało się, że kupiony za granicą silnik normy spełniać nie musi
i może być zamontowany w samochodzie już zarejestrowanym w Polsce.
- Mamy już tąęwykładnię przepisów i osobom wymieniającym w starszych
samochodach silniki kupione za granicą nie robimy żadnych kłopotów - mówi
Danuta Głos, zastępca dyrektora Wydziału Komunikacji w szczecińskim
magistracie.
Nieoficjalnie urzędnicy przyznają, że interpretacja Ministerstwa
Infrastruktury jest sprzeczna z zamiarem ustawodawcy, który chciał dzięki
niej szybko wyeliminować z polskich dróg stare samochody.
- Teraz wymieniając silniki, można starym gruchotem jeździć jeszcze wiele
lat - przyznaje jeden z urzędników.

pozdrawiam
Michał

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Sprzedaż samochodów: Zalew unijnych staroci
http://biznes.onet.pl/0,930852,wiadomosci.html

"Sprzedaż samochodów: Zalew unijnych staroci
(PAP, aj/03.06.2004, godz. 06:26)

Według prognoz producentów, sprzedaż nowych samochodów była w maju o prawie
40 proc. mniejsza niż w kwietniu.

Klienci nie są także zainteresowani oferowanymi przez dealerów autami
używanymi. Szybko rośnie prywatny import starych samochodów z Unii
Europejskiej - pisze "Rzeczpospolita".

Według danych firmy Samar producenci aut zamierzają w maju sprzedać 26,7
tys. nowych aut - 40 proc. mniej niż w kwietniu. Według zebranych przez nas
informacji, znacznie większy spadek popytu odnotowano w Warszawie. Średnia
przedstawiona przez pięciu dealerów największych marek wyniosła 60 proc.
spadku w przypadku aut nowych i 24 proc. używanych - podaje dziennik.

Ma to związek ze zdecydowanym wzrostem w pierwszych tygodniach maja importu
używanych samochodów osobowych kupowanych za kilkaset euro głównie w
Niemczech. Chwilowo zyskuje na tym budżet, bo od starych aut pobieranych
jest 65 proc. podatku akcyzowego, ale trudne do oszacowania będą koszty
związane z zanieczyszczeniem środowiska przez wyeksploatowane pojazdy. Wiele
wskazuje na to, że wkrótce bariera związana z podatkiem akcyzowym zostanie
zastąpiona opłatą rejestracyjną. Tej zaś nie trzeba będzie płacić, jeśli
auto zostanie tylko pożyczone do użytkowania w kraju - informuje gazeta.

Ministerstwo Finansów podało, że do końca kwietnia trafiło do Polski 40,2
tys. różnego rodzaju pojazdów używanych - 59 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wśród sprowadzanych pojazdów 20 proc. stanowiły samochody osobowe w wieku od
4 do 10 lat, ich import wzrósł siedemnastokrotnie. Aut mających ponad 10 lat
sprowadzono 3 tys. sztuk, o 280 proc. więcej niż rok wcześniej. Ta tendencja
wzmocniła się w pierwszych tygodniach maja - podaje "Rzeczpospolita". "

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: cos sie zmieni chyba

Kolejny idiotyczny artykuł w ktorym autor w dowolny sposob interpretuje
dane.
Umiejetnosc czytania nie zwalnia z umiejetnosci samodzielnego myslenia.


Ma to związek ze zdecydowanym wzrostem w pierwszych tygodniach maja importu
używanych samochodów osobowych kupowanych za kilkaset euro głównie w
Niemczech. Chwilowo zyskuje na tym budżet, bo od starych aut pobieranych
jest 65 proc. podatku akcyzowego, ale trudne do oszacowania będą koszty
związane z zanieczyszczeniem środowiska przez wyeksploatowane pojazdy. Wiele
wskazuje na to, że wkrótce bariera związana z podatkiem akcyzowym zostanie
zastąpiona opłatą rejestracyjną. Tej zaś nie trzeba będzie płacić, jeśli
auto zostanie tylko pożyczone do użytkowania w kraju - informuje gazeta.

chodzi mi glownie o to co powyzej i nie rozumiem jak mozna to inaczej
zinterpretowac.
-=Wzrost importu uzywanych samochodow do polski =-  - jak najbardziej chyba
ze mieszkasz na krancach wschodnich to moze tego nie zauwazyles.
-=ceny samamochodow po kilkaset euro=- -  www.mobile.de
-= zyskuje budzet =- - no pewnie tak skoro treba placic akcyze
-= trudne do oszacowania beda koszty zwiazane z zaniecysczeniem
srodowiska=- - no tu to sie moge nie zgodzic bo auta obecnie poruszajace sie
po naszych drogach tez zanieczyszczaja srodowisko i tez trzeba je bedzie
kiedy ze zlomowac
-= wiele wskazuje na to, że wkrótce bariera związana z podatkiem akcyzowym
zostanie zastąpiona opłatą rejestracyjną=- - no i to jest wlasnie sedno
sprawy, widac jest cos na rzeczy zecoraz czesciej sie o tym slyszy.
-= tej zaś nie trzeba będzie płacić, jeśli auto zostanie tylko pożyczone do
użytkowania w kraju=- - no comment pozyjemy zobaczymy

jesli mozesz to zinterpretowac inaczej to bardzo prosze, a co do myslenia to
rowniez mozesz sie wykazac

Riven_

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: cos sie zmieni chyba

Ma to związek ze zdecydowanym wzrostem w pierwszych tygodniach maja
importu
używanych samochodów osobowych kupowanych za kilkaset euro głównie w
Niemczech.


Szkoda ze nie zacytowałes jednego zdania więcej: "Średnia przedstawiona
przez pięciu dealerów największych marek wyniosła 60 proc. spadku w
przypadku aut nowych i 24 proc. używanych - podaje dziennik."
I później to, co powyzej cytowales. Czyli rozumiem że dealerom sie obwaliło
o 60% bo klienci zamiast nówki w salonie kupili złom za kilkaset euro?
Interesujące...........

chodzi mi glownie o to co powyzej i nie rozumiem jak mozna to inaczej
zinterpretowac.


No właśnie tak.


-=Wzrost importu uzywanych samochodow do polski =-  - jak najbardziej
chyba
ze mieszkasz na krancach wschodnich to moze tego nie zauwazyles.


Nie mieszkam. Zauważyłem.

-=ceny samamochodow po kilkaset euro=- -  www.mobile.de


No i? Zawsze tam były.

-= zyskuje budzet =- - no pewnie tak skoro treba placic akcyze


Niezgodną z prawem unijnym nota bene. Szkoda ze miszczowie nie zauwazyli
problemu podczas przygotowywania sie do akcesji.
Komuna nie dosc ze slepa to jeszcze durna na potege jest.
Ale jak mniemam chodzi o ochrone rodzimego przemyslu
motoryzacyjnego............


-= trudne do oszacowania beda koszty zwiazane z zaniecysczeniem
srodowiska=- - no tu to sie moge nie zgodzic bo auta obecnie poruszajace
sie
po naszych drogach tez zanieczyszczaja srodowisko i tez trzeba je bedzie
kiedy ze zlomowac


No na przykład. Bo trzeba zastanowic sie, kto kupuje te auta po kilkaset
euro.
Bo raczej nie ci, ktorzy jeszcze w kwietniu szykowali sie na auto nowe i z
salonu.

-= wiele wskazuje na to, że wkrótce bariera związana z podatkiem akcyzowym
zostanie zastąpiona opłatą rejestracyjną= - no i to jest wlasnie sedno
sprawy, widac jest cos na rzeczy zecoraz czesciej sie o tym slyszy.


Nie mozna "wyrozniac" jakichkolwiek towarow. Jesli oplata rejestracyjna ma
dotyczyc aut kupionych w innych krajach UE to musi byc stosowana i do samoch
odow kupionych w Polsce. Inaczej bedzie dyskryminacja.


jesli mozesz to zinterpretowac inaczej to bardzo prosze, a co do myslenia
to
rowniez mozesz sie wykazac


Jasne.

PJ

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Stop jeżdżącym "trupom"


"Relifex" <relifex@wp.plwrote in message



http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=525119

"Stop jeżdżącym "trupom"
23.07.2004 09:08

Ministerstwo Infrastruktury od września zdecydowanie zaostrza przepisy
importu używanych samochodów - informuje "Trybuna Śląska".

Tylko w ciągu minionych dwóch miesięcy Polacy sprowadzili rekordową ilość
112 tysięcy 710 aut - na Śląsku prawie 9 tysięcy: "Wiele z nich jest
niebezpiecznych, wadliwych, po pożarach, powodziach. Wprowadzimy nowe
badania techniczne, które takie samochody zaliczą do odpadów" - wyjaśnia
Justyna Bracha z MI.


Teraz jest gorzej niż było. Po wejściu do UE sprowadzają większe żłomy niż
pare lat temu (starsze niż 10 lat !!! ; i bez EURO 2 !!!)..
To są wszystko powypadkowe, zdezelowane złomy.....

Ale jest na to prosty sposób - podwyższyć akcyze (w sposób rosnący z wiekiem
auta):

6% - roczny samochód
15% - dwuletni samochód
25% - trzyletnie auto
...........
100% - 7-letnie auto

( nie było by to dużo - biorąc pod uwagę, że większość [99.9 % :) ] osób
zaniża cene na umowie )

i powinni brać cene nie z umowy, ale z tabel - żeby ludzie nie zaniżali !!!

i zakaz sprowadzania starszych niż 7 lat !!!!

A jeśli nie można zwiększyć akcyzy to wprowadziłbym:

- surowsze wymogi techniczne
- zakaz sprowadzania aut starszych niż 7 lat
- ważny TUV, spełnienie norm emisji spalin EURO 2, itd....

Pozdrawiam

Jarocki

Jak powiedzieć komuś "jesteś ostatecznym debilem!" ?
---Jesteś świetnym docelowym klientem aut marki Skoda

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Nowe auta vs stare - podsumowanie

"Tomasz Finke" <t@ict.pwr.wroc.plwrote in message



Tomasz Pyra wrote:

| IMO to kwestia perspektyw.
| Kiedy u nas gospodarka się jakoś kręciła, byliśmy tygrysem wschodniej
| Europy i były nadzieje na przyszłość to ludzie chętniej zaciągali kredyty
| i kupowali za nie samochody.

IMO to kwestia priorytetów.  W połowie lat 90-tych kredyty mieszkaniowe
były bardzo drogie (1996 - coś około 30%), więc ludzie często kupowali
nowe samochody, żeby mieć iluzję poprawy bytu, bo na własne mieszkanie
nie było ich stać.  Obecnie sytuacja zmieniła się diametralnie - zamiast
nowego przyzwoitego samochodu (120 kzł), który za 5 lat będzie "złomem"
wartym 60-70 kzł można wziąć tani kredyt hipoteczny i kupić mieszkanie,
które za 5 lat będzie warte przynajmniej o połowę więcej, a we Wrocławiu
może i dwa razy.  I to jest moim zdaniem prawidłowe podejście w kraju,
który jeszcze długo będzie na dorobku.


Wysokie cła i akcyza. Tylko to. Gdzieś 1988 albo 1989 otworzono granice i
wtedy poajwiła się pierwsza, duża fala używanych samochodów z zagranicy.
Sprowadzano wtedy bardzo dużo powypadkowych. W 1992 wprowadzono 35% cło na
importowane samochody. Gdzieś też w tym czasie wprowadzono ogromną akcyzę, a
także podatek graniczy w wysokości 5%. Zahamowało to zanacznie import
używanych samochodów z zagranicy i spowodowało wzrost zainteresowania autami
nowymi. Rekordy sprzedaży nowych samochodów były bite w drugiej połowie lat
90, gdy roczna sprzedaż sięgała 600 000 sztuk. Cła były stopniowo
ograniczane z tego, co pamiam, o 5 punktów procentowych rocznie. Potem
zniesiono cła, akzycę i podatek graniczy w ogóle i zaczął się boom na
używane. Teraz po raz drugi chcą wprowadzić cła importowe, które teraz nazwą
podatkiem ekologicznym. Jeżeli wprowadzą ten podatek ekologiczny, to znowu
wzrośnie popyt na nowe auta, a ceny używanych pójdą w górę. Ceny nowych też
pójdą w górę, bo producentom samochodów nie będzie się już opłacało robić
wielkich promocji, jak ma to miejsce obecnie. Jednak zasobność portfeli
Polak jest teraza raczej płytsza niż była 10 lat temu. Wprowadzenie podatku
od importowanych samochodów używanych spowoduje tylko pogorszenie sytuacji.

MK

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Komisja Europejska vs Polska
Pawel "O'Pajak" napisał(a):


Powitanko,

| Ilość wypadków, ofiar śmiertelnych oraz rannych systematycznie spada
| od roku 2000. Sprowadzane "złomy" nie miały na to wpływu, natomiast
| miały dość zasadniczy na nagły wzrost zabitych i rannych w roku 2004.

No to w koncu mialy czy nie? I jesli tak, to jaki?


Czytanie ze zrozumieniem to jakiś problem? Ogólnie rzecz biorąc
tendencja wypadkowo/ofiarowa miała współczynnik ujemny, niestety nagły
wybuch importowy spowodował chwilowe pogorszenie tej statystyki.
Generalnie rzecz biorąc import samochodów używanych nie mial
wpływu na poprawienie bezpieczeństwa. To była i jest ogólna tendencja,
a sam boom po otwarciu granic mimo wszystko wpłynął ujemnie na
bezpieczeństwo. Oczywiście chwilowo, ponieważ bezpieczeństwo jako takie
nie zależy od stanu samochodów.


Nosz po prostu wzor bezpieczenstwa;-) Nothing compares...;-) O ile
pierwsze polonezy ze wzgledu na grubosc blachy byly dosyc bezpieczne
(jak na standardy '70), to potem juz tak fajnie nie bylo.


Zgodnie z twoim językiem pierwotnym pozwolę sobie na stwierdzenie, że
pieprzysz po raz kolejny. Polonez niezależnie od roku produkcji był
samochodem bardzo bezpiecznym i to nie z powodu blach, tylko z tytułu
konstrukcji, która od początku spełniała z nadwyżką wszystkie normy
bezpieczeństwa - nawet amerykańskie. Gdzieś tu się szwendają wyniki
Caro z końca lat 90-tych, które o dziwo przeczą twej teorii o grubości
blach. Wiesz, ten badziewny Polonez zapewniał i zapewnia większe
bezpieczeństwo, niż te parchate Golfy - nawet nowe.


Inny krajowy wzor bezpieczenstwa to cienkocienko z kierownica
wjezdzajaca w kierowce przy czolowce.


CC to nie jest nasz samochód, tylko Fiat. Nawet Matiz jest od niego
bezpieczniejszy.


Zreszta to ani moja, ani Twoja, ani rzadu sprawa czym ludzie jezdza.
Jesli pojazd ma homologacje i jest dopuszczony do ruchu, przeszedl
badania i ludzie chca nim jezdzic, to maja do tego swiete prawo i za to
placa gigantyczne podatki.


Widzisz, tylko to nie ja wypisuje brednie o Polonezie i wzroście
bezpieczeństwa w ruchu drogowym z tytułu ściągania "złomów".

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: UE - zasada swobody przepływu towarów

A 65 % akcyzy na import samochodów używanych jej nie łamie ?


ale mówisz o towarach, a złom ciezko nazwać towarem

M

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Akcyza na używane samochody - wasze opinie
Jak czytam i słucham wypowiedzi prezesów firm samochodowych to szlag mnie
trafia. Otóż im pan Janusz Woźniak wiceprezes Daewoo-FSO w swojej wypowiedzi
z Auto Świata nr 52 stwierdził, że należy dowalić przeciętnemu Kowalskiemu
wysoką akcyzę za sprowadzenie samochodu, by ten nie śmiał jeździć lepszym
samochodem, niż Daewoo czy Fiat. Stwierdził on, że spadek sprzedaży nowych
samochodów to wina tylko i wyłącznie importu samochodów używanych, bo gdyby
nie import to na pewno kupiliby nowe samochody. Otóż muszę pana rozczarować,
ponieważ decyzja o sprowadzeniu samochodu z zagranicy właśnie jest poparta
kalkulacją typu: niestać mnie na zakup nowego więc kupię tańszy, być może
lepszy używany.
Moim skomnym zdaniem, nie kupię nowego samochodu tylko po to, by wyjechać
nim z salonu i stracić 10-20% wartości. Takie zaspokojenie własnej próżności
"NOWY SAMOCHÓD" patrzcie sąsiedzi na co mnie stać, jest niestety bardzo
kosztowne. Wolę sprowadzić samochód roczny-dwuletni z lepszym wyposażeniem
(także lepsze bezpieczeństwo!!!) niż kupić nowy i być uzależnionym od
autoryzowanych serwisów, które zedrą skórę za byle duperelę. Osobiście
przekonałem się o rzetelności kilku serwisów Nissana w Warszawie, więc wiem
co mówię. Ich taktyka polega na tym - wymieńmy co się da na nowe, a głupi
klient nie zna się i łyknie wszystko PALANT.
Jak potencjalni klienci nie chcą tych wszystkich wspaniałych wyrobów Daewoo
(patrz opinie na temat Nubiry zamieszczone na grupie) lub makabrycznych
Fiatów Seicento (najgorszy samochód pod względem bezpieczeństwa w swojej
klasie - rywal Malucha), to należy ukarać ich akcyzą za to, że cenią sobie
swoje życie i swoje pieniądze.
Oczywiście ktoś w grupie zaraz stwierdzi, że samochody sprowadzane to złom
grożący życiu. Jak mawia mój przyjaciel: Tak, ale ... Ja piszę o samochodach
bez wypadku lub po niewielkich stłuczkach (wgnieciony błotnik lub złamany
zderzak).
Oddaję pod rozwagę i trzymajcie się za kieszeń, nadchodzą cięzkie czasy!
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Akcyza na używane samochody - wasze opinie

...


 pan Janusz Woźniak wiceprezes Daewoo-FSO w swojej wypowiedzi
z Auto Świata nr 52 stwierdził, że należy dowalić przeciętnemu Kowalskiemu
wysoką akcyzę za sprowadzenie samochodu, by ten nie śmiał jeździć lepszym
samochodem, niż Daewoo czy Fiat. Stwierdził on, że spadek sprzedaży nowych
samochodów to wina tylko i wyłącznie importu samochodów używanych, bo
gdyby
nie import to na pewno kupiliby nowe samochody. Otóż muszę pana
rozczarować,
ponieważ decyzja o sprowadzeniu samochodu z zagranicy właśnie jest poparta
kalkulacją typu: niestać mnie na zakup nowego więc kupię tańszy, być może
lepszy używany.


Smiem powatpiewac, ze p. Wozniak sie rozczaruje, poniewaz on i jemu podobni
JAJOGLOWI, ktorym przychodza takie pomysly do lbow, uwaza ze przecietny
Polak sra pieniedzmi. Niestety, nie jest tak, ze za ciezka prace jestem w
stanie odlozyc kase na samochod w przeciagu x lat. Dynamiczny wzrost
sprzedazy nowych samochodow w ostatnich latach wynikal (MOIM ZDANIEM) z
tego, ze w wiekszosci byly one kupowane na firmy i przez uczciwych ludzi,
ktorzy lwia czesc ceny samochodu mieli w postaci kredytu, za ktory to
przyjdzie im dymac jeszcze dlugie lata. Palanty majace cos do powiedzenia w
naszym panstwie nie widza, ze ludzie sa juz wypruci z pieniedzy. Tzw.
urzedasy zyja w innym swiecie biorac lapowki i przyznajac sobie wysokie
nagrody. Nic na to nie poradzisz - nie zmienisz mentalnosci Polaka, ktory
jak sie dorwie do zlobu, to tylko patrzy aby sie nachapac i nic wiecej go
nie interesuje.

Jesli kogos z grupowiczow urazilem to przepraszam, ale tak postrzegam
rzeczywistosc przez szybe mojego automobilu i przez szklany ekran TV.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Niemcy z nas się śmieją. Czyścimy im szroty...


http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=544048
Według dziennika, w miastach przygranicznych na zachodzie Polski nie ma
mechanika i lakiernika bez pracy. W niektórych regionach - zagłębiach
prywatnych importerów samochodów, gdzie sprowadzone auta są remontowane,
rejestrowane i odsprzedawane w Polskę - żyją z tego tysiące osób.


Zmniejszenie bezrobocia?


 To miesięcznie blisko pół miliona złotych dodatkowych
wpływów do miejskiego budżetu.


Gdyby jeszcze większości nie rozkradli i zmarnotrawili....


Do kasy Zielonej Góry z rejestracji zagranicznych samochodów już wpłynął
ponadplanowy milion złotych. Samorząd przeznaczy te pieniądze na remont
dróg
w mieście.


Ciekawe czy to dojdzie do skutku...


Od początku roku do końca kwietnia sprowadzono zaledwie 16,3 tys.
używanych
samochodów. Od maja, kiedy staliśmy się członkiem UE, co miesiąc na nasze
drogi trafia po 100 tys. używanych aut, to więcej niż rocznie rejestrowano
w
dekadzie lat 90.


Skoro przybywa więcej samochodów to i więcej musi ubywać.
Byłem ostanio z kumplem na szrocie w miejscości obok, i jak tam zazwyczaj
ledwie pół placu mieli to teraz prawie pełny, najwięcej było starych
maluchów, pare PF125, jakiś rozbity Golf I, ze dwie Łady, rozbita Audica,
kilka Żuków itd.
Czyli ja widać, niby jedzie do nas ,,złom" z zachodu, ale wypiera on nasz
lokalny złom który już dawno powininen trafić do huty.
Dodatkowo import spowodował spadek cen, i dojdzie do tego że nie będzie się
opłacało kupować 20-letnich Kaszlaków bez prodów innego typu przerdzwiałego
złomu, bo i po co?


Zniknął zakaz rejestrowania samochodów, które nie spełniają normy emisji
spalin Euro 2 wprowadzonej w UE od 1997 r. Można więc sprowadzać samochody
wyprodukowane nawet w latach 70. i 80. Niemcy śmieją się z Polaków. Po
prostu czyścimy im szroty dzięki czemu mają mniej kłopotów z odpadami i
oszczędzają na recyclingu.


Z tego wniosek że nie trzeba tamować importu, tylko zrobić pożądek ze
stacjami kontroli pojazdów, i problem złomu importowanego i krajowego się
rozwiąże.


Rząd myśli nad tym aby powstrzymać import używanych samochodów.  "


Coś im kiepsko to myślenie wychodzi, pewnie dlatego że mają duże wpływy z
akcyzy a powiaty z rejestracji...

Pozdrawiam!

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: "chcemy inwestora nie likwidatora"
Jechałem sobie dzisiaj na zakupy z mamą i zobaczyłem policjanta. Opierał
się o jakiś dziwny samochód. Aż się zdziwiłem. Kawałek dalej po jednej
stronie drogi szło dwóch policjantów, a po drugiej trzech. Coś się dzieje -
pomyślałem.
Pod "kablem" (szkag by to trafił, ale nie pamiętam całej nazwy tego
zakładu. To jest Fabryka Kabli w Ożarowie Mazowieckim) stała grupa ludzi z
transparentami i z polskimi flagami. Na wielkim transparencie było napisane
tak jak w temacie.
"Kabel" był parę lat temu jedym z największych zakładów tego typu w Polsce.
To jest już paranoja. Zamykają fabrykę za fabryką, upada zakład za
zakładem, wprowadzają idiotyczne przepisy jeden po drugim.
Tu już dawno przestali się liczyć ludzie. Tu są cyferki i statystyki.
Wprowadzić 22% VAT na budownictwo, pozwalniać emerytów, zakazać importu
samochodów używanych z zagranicy...
"Kto się żeni i buduje, tego się nie żałuje"
Emeryci przeżyją. Oni nie takie rzeczy przeżyli.
Kto by chciał jeździć samochodem, który był serwisowany na oryginalnych
częściach? W Polsce też są samochody używane. Że kiosk to był kiedyś... Że
części własnej produkcji... To i lepiej. Nie będzie jeździł za szybko.
Mniej drogi zużyje. Na piasku się oszczędzi. Mniejsza to oszczędność niż na
asfaldzie, ale zawsze. W końcu czymś tą dziurę trzeba wypełniać.
Przynajmniej z edukacją u nas dobrze.
Moja szkoła była w pierwszej 20 w rankingu Newsweeka. Co z tego, że ten
ranking to się nadaje na rozpałkę. Ponoć jakimś innym jest na 23. Mogę
sobie dumny chodzić. Tyle mi zostanie, bo na pracę to nie liczę.
Znasz kawał o tym jak Clinton i Wałęsa spotkali się z Bogiem?
Ten kraj normalny nigdy nie będzie.
Już nawet piętnować nie mam siły.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: "chcemy inwestora nie likwidatora"


Carbo <sar@na.oneciewrites:
Pod "kablem" (szkag by to trafił, ale nie pamiętam całej nazwy tego
zakładu. To jest Fabryka Kabli w Ożarowie Mazowieckim) stała grupa ludzi z
transparentami i z polskimi flagami. Na wielkim transparencie było napisane
tak jak w temacie.
"Kabel" był parę lat temu jedym z największych zakładów tego typu w Polsce.
To jest już paranoja. Zamykają fabrykę za fabryką, upada zakład za
zakładem, wprowadzają idiotyczne przepisy jeden po drugim.
Tu już dawno przestali się liczyć ludzie. Tu są cyferki i statystyki.
Wprowadzić 22% VAT na budownictwo, pozwalniać emerytów, zakazać importu
samochodów używanych z zagranicy...
(...)


Ech, firma w której pracuję rozgląda się ostatnio (acz leniwie) czyby
nie zmienić siedziby. Na kanwie tych rozglądań odwiedziliśmy całą
serię biur, które do niedawna były biurami rozmaitych polskich
zakładów przemysłowych - a teraz to już tylko sprzątają i szukają czy
ktoś by biur czy hal nie najął. Smętne dość.

A tak sobie myślę, że łatwo jest opowiadać o tym że firmy nie były
konkurencyjne czy ktoś je źle zarządzał. Trudniej sobie przypomnieć
ile podatku, akcyzy, VATu, obowiązkowych ubezpieczeń, obostrzeń w
kodeksie pracy, ... im dowalono.

JKM parę lat temu szacował, że wcale nie tak wiele było trzeba żeby
polskie kopalnie znowu się stały konkurencyjne i rentowne. Szczegółów
niestety już teraz nie pamiętam.

Zresztą, popatrzcie: w naszej gospodarce ciągle ponawiają się
sytuacje, gdy duża firma która w jednym roku stała świetnie, rok
później się wali - choć żadnych wielkich zmian w swojej działalności
nie wprowadza. I jakoś zwykle da się doszukać, że albo wywrócono
jakieś przepisy, albo istotne cła, albo dorzucono niepozorny ale
przeważający szalę na korzyść konkurencji podatek itp.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Stosowanie prawa

pietnuje. Jak sie politycy do wladzy dorwa, to gorzej, niz malpa z
brzytwa, bo taka malpa to moze komus ucho obciac, a politycy uwielbiaja
duze szkody.

Otoz o co chodzi:

a) Kilka skladaczy przemyslowych (Daewoo, Fiat) ponioslo dosc powazne
straty w zwiazku ze zmniejszeniem sie sprzedazy aut i postraszyli rzad, ze
jak ludzie nie beda autek kupowali, to nie bedzie pieniazkow na wybory. No
wiec rzad siadl i pomyslal. Logicznie rzecz biorac, powinni oglosic:
"Strategicznym celem rzadu polskiego jest zapewnienie, zeby Wlosi i
Koreanczycy mieli na chleb z maslem, wiec aby podbic ceny samochodow w
Polsce zakazujemy importu samochodow uzywanych". A stwierdzili, ze
samochody uzywane sa odpadem.

Wiec ja sie pytam: dlaczego ten minister srodowiska, ktory przez 4 lata
dopuszczal do importu odpadow, nie wylecial z hukiem ze stanowiska?
Przeciez, jezeli to odpad, to oznacza, ze ow minister przez 4 lata
ZANIEDBAL swoich obowiazkow.

Ale rzad jest zadowolony, bo znalazl rozwiazanie problemu.

b) Browar Heweliusz. Grupa Zywiec oglosila zamkniecie browaru i zaczela
demontowac maszyny. Rada Miasta Gdanska (Zywiec jest winien miastu jakies
15 mln USD), zamiast zglosic sie do sadu po ochrone posiadania,
postanowila uznac maszyny za zabytki i objac ochrona konserwatorska.

Ja sie pytam: dlaczego wojewodzki konserwator zabytkow, ktory przez kupe
lat nie zwrocil uwagi na te maszyny, jeszcze pracuje?

Ale nic, Rada Miasta zaciera rece, jaki to fajny fortel wymyslili...

To dwa przypadki na setki takich...

Pietnuje takie podejcie do prawa. Pietnuje odejscie od pozytywistycznej
teorii prawa na rzecz bolszewickiej metody dobierania paragrafu do
biezacej kwestii spolecznej...

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Co sie zmieni za miesiac
Co sie zmieni za miesiac
Najważniejsze zmiany dotyczą rynku mleka. Nowa ustawa wprowadzi system
limitowania produkcji, wydania kontyngentów, przyznawania dopłat i określania
jakości. To rewolucja dla około 400 tys. gospodarstw, które dostarczają mleko
na rynek. Nowe regulacje będą się "docierały" jeszcze przez kilka miesięcy.
Tyle zajmie wydanie odpowiednich przepisów wykonawczych, a przede wszystkim
utworzenie instytucji i systemu egzekwowania limitów produkcyjnych.

Zasadnicze zmiany przyniesie nowe prawo telekomunikacyjne. Operatorzy nie
będą musieli starać się o licencję, aby móc rozpocząć działalność, a
telekomy, które nie budują własnej sieci, wymuszą na dawnych monopolistach
zawarcie umowy o współpracy. Zmienione przepisy wprowadzą większą
konkurencję, ale nałożą też na operatorów szerszy zakres tzw. obowiązkowych
usług powszechnych, jak konieczność zakładania automatów publicznych na wsi.

Działalność przedsiębiorstw zmieni tzw. ustawa horyzontalna, w której rząd
zebrał wiele drobnych zmian legislacyjnych z różnych dziedzin wymaganych
przez Brukselę. Wśród nich wprowadzono zasadę automatycznego dopuszczenia na
nasz rynek produktów, których parametry nie zostały ustalone w prawie
europejskim, jednak mogą być sprzedawane przynajmniej w jednym z państw
członkowskich UE. Ustawa horyzontalna poszerza zakres wszystkich dotąd
przyjętych "ustaw europejskich" o kraje EOG, czyli Norwegię, Islandię i
Liechtenstein.

Dla rynku samochodowego ważna będzie ustawa zmieniająca prawo o ruchu
drogowym, dzięki której nasze władze automatycznie będą uznawały parametry
techniczne (homologacje) aut sprowadzanych z innych krajów Unii. Przyczyni
się to do wzrostu importu używanych samochodów sprowadzanych z zagranicy.
Obawy przed wejściem w życie ustawy ograniczającej używanie substancji
szkodliwych dla warstwy ozonowej mają natomiast producenci lodówek i sprzętu
chłodniczego.

Modyfikacja prawa energetycznego stworzy warunki do rozwoju ekologicznych
źródeł energii, jak wiatr czy słońce. Dziś właściciele małych wiatraków
wstrzymali ich działalność. Jest ona dla nich nieopłacalna z powodu wysokich
podatków, a także odmowy przez PSE podłączenia małych dostawców do sieci.
Nowa ustawa likwiduje te przeszkody.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Za drogie samochody -1sza skarga na RP w UE
Za drogie samochody -1sza skarga na RP w UE
Do Komisji Europejskiej wpłynęła pierwsza skarga na Polskę. Zostaliśmy
oskarżeni o dyskryminowanie importu używanych samochodów z krajów Unii. Są
one u nas, w odróżnieniu od pojazdów niesprowadzanych z zagranicy, obłożone
akcyzą sięgającą 65 procent ich wartości.
Jeśli Ministerstwo Finansów ustąpi pod naciskiem Brukseli, auta kupowane na
giełdach Belgii czy Niemiec mogą być w naszym kraju nawet o dwie trzecie
tańsze niż dziś. Krajowi producenci nowych samochodów obawiają się, że
spowoduje to masowy import aut z drugiej ręki.

Sednem sporu jest wprowadzona we wrześniu 2002 roku "opłata rejestracyjna".
Jej wysokość zależy od pojemności silnika pojazdu i jego wieku. Kupując nowy
samochód o pojemności silnika mniejszej niż 2 litry, prawie jej nie
zauważamy, bo wynosi tylko 3,1 proc. jego wartości (dla auta o pojemności
powyżej 2 litrów - 13,6 proc.). Jednak wraz z wiekiem samochodu opłata
gwałtownie się zwiększa. Dla samochodu z 1999 roku wynosi już 39,1 proc.
wartości pojazdu, a dla rocznika 1998 - 51,1 proc.

Kupując używany samochód na giełdzie w kraju, nie wniesiemy "opłaty
rejestracyjnej". Natomiast gdy kupimy używany pojazd np. w słynącej z
atrakcyjnych cen Belgii lub w innym kraju "25", w ciągu 30 dni od powrotu do
Polski musimy wnieść opłatę, aby dokonać pierwszej rejestracji w kraju.

Ministerstwo ponoć szykuje zmiany

Zdaniem skarżących taki system jest niezgodny z artykułem 90 traktatu o UE,
który zabrania stosowania ceł lub instrumentów o podobnym skutku, które
utrudniałyby swobodny przepływ towarów. To, że Komisja Europejska podzieli
takie stanowisko, jest przesądzone. Już przed 1 maja na ten właśnie problem
zwracał uwagę komisarz ds. Jednolitego Rynku Frits Bolkenstein. Jego zdaniem
Polska powinna uznawać "pierwszą rejestrację" innych państw Wspólnoty, czyli
nie pobierać za to dodatkowych opłat.

www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040512/ekonomia/ekonomia_a_1.html Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Bezprawna akcyza od używanych samochodów?
>>To, że jesteśmy biednym krajem, nie oznacza, że dodatkowo mamy zabijać się na
drogach niesprawnymi autami.

Radze siegnac do statystyk Policji dotyczacych przyczyn wypadkow (www.kgp.pl).
Cos takiego jak "niewlasciwy stan techniczny pojazdu" nie istnieje jako
statystyczna przyczyna wypadkow, glowne przyczyny to nadmierna predkosc i
nietrzezwosc. Rzekome "zagrozenia" stwarzane przez sprowadzane samochodamy (tak
jakby zombie maluchy, Skody 120 L i duze fiaty mialy po piec gwiazdek NCAAP) to
demagogiczne haslo lobby dilerskiego, gazet, ktore zyja z reklam od tego lobby
oraz urzednizcych zlodziei, ktorzy doja kierowcow podatkami, domiarami i
akcyzami.


>> Wiem, powiesz, maluch itd. Tak, ale sprowadzając kolejne nie poprawimy stanu
rzeczy. Oczywiście przy poziomie płac w Naszym kraju trudno oczekiwać, że tanie
samochody nie będą płynęły, ale zróbmy coś do licha aby nie były to w
większości wraki wycofywane z ruchu za granicą.

Tu nie ma co kombinowac i domagac sie urzedniczych interwencji, ktore wiecej
problemow stworza niz rozwiaza. Jest jedno rozwiazanie problemu: zreformowanie
gospdoarki w takim stopniu, aby szybko zaczely rosnac dochody ludnosci i poziom
zycia. Import samochodow uzywanych to nie zlosliwosc ludzi, ktorzy celowo chca
zrobic na przekor dilerom i urzednikom. To koniecznosc w kraju, gdzie 20% ludzi
( w niektorych powiatach 30%) pozostaje bez pracy, a srednia pensja w wielu
miejscowosciach nie przekracza 1200 zl. Po prostu przy tym stanie rzeczy Polska
jest strukturalnym importerem uzywanych samochodow i nie ma sensu zadne
zaklinanie rzeczywistosci. Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: No i gdzie te miliony pielgrzymów z Polski?
Z tymi trzema metrami to nie jestem do końca przekonana. W końcu import
samochodów używanych z krajów zachodnich kwitł ostatnio... Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: dyr Cichowski o nowelizacji ustawy o akcyzie
więc pzrytaczam zawartość podlinkowanej informacji

"BRUKSELA (Reuters) Komisja Europejska rozważa zniesienie podatku od
rejestracji samochodów oraz innych opłat, które, zdaniem Komisji,
zniekształcają wspólny rynek, poinformował w piątek rzecznik Komisji.
"Istotą propozycji jest to, że podatki nie mające odniesienia do ochrony
środowiska, np. podatek od rejestracji samochodu, powinny być zastąpione przez
opłaty drogowe lub paliwowe" - powiedział Tilman Lueder na briefingu prasowym.
Jak powiedział rzecznik, przedstawiciele UE skonsultują plan z rządami,
przedsiębiorstwami i innymi instytucjami do 10 września i zaproponują
odpowiednie unormowania prawne. Będą one musiały uzyskać aprobatę rządów państw
członkowskich i Parlamentu Europejskiego.
Podatek od rejestracji samochodów i inne opłaty mają różną wysokość w
poszczególnych krajach UE, czego rezultatem są różne koszty eksploatacji
samochodu. Utrudnia to swobodny przepływ towarów - jedną z głównych zasad
funkcjonowania Wspólnoty.
Lueder powiedział, że do momentu kiedy zostanie zniesiony podatek od
rejestracji, Komisja zaproponuje jako rozwiązanie tymczasowe system
umożliwiający refundację opłaty w
przypadku, gdy właściciel samochodu przeprowadzi się, wraz z pojazdem, do
innego kraju UE.
Oprócz tej sprawy Komisja zamierza zająć się kwestią akcyzy nakładanej na
używane samochody w Polsce sprowadzane z zagranicy. Polski rząd nałożył
podatek, aby chronić lokalnych producentów ograniczając import używanych
samochodów.
Analitycy twierdzą jednak, że taka regulacja łamie prawo unijne, ponieważ
podatek nie jest nakładany na używane samochody kupowane w Polsce. "
/2004-08-06 14:09/
pozdrawiam
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: KIEDY BĘDZIE ROZSTRZYGNIĘCIE ?
KIEDY BĘDZIE ROZSTRZYGNIĘCIE ?
Auta z "drugiej ręki" za drogie
Na ten temat» Polska w Unii






Do Komisji Europejskiej wpłynęła pierwsza skarga na Polskę - czytamy
w "Rzeczpospolitej". Zostaliśmy oskarżeni o dyskryminowanie importu używanych
samochodów z krajów Unii. Są one u nas, w odróżnieniu od pojazdów
niesprowadzanych z zagranicy, obłożone akcyzą sięgającą 65% ich wartości.

Jeśli Ministerstwo Finansów ustąpi pod naciskiem Brukseli, auta kupowane na
giełdach Belgii czy Niemiec mogą być w naszym kraju nawet o dwie trzecie
tańsze niż dziś. Krajowi producenci nowych samochodów obawiają się, że
spowoduje to masowy import aut z drugiej ręki. Sednem sporu jest wprowadzona
we wrześniu 2002 roku "opłata rejestracyjna". Jej wysokość zależy od
pojemności silnika pojazdu i jego wieku.

Kupując nowy samochód o pojemności silnika mniejszej niż 2 litry, prawie jej
nie zauważamy, bo wynosi tylko 3,1% jego wartości (dla auta o pojemności
powyżej 2 litrów - 13,6%). Jednak wraz z wiekiem samochodu opłata gwałtownie
się zwiększa. Dla samochodu z 1999 roku wynosi już 39,1% wartości pojazdu, a
dla rocznika 1998 - 51,1% Kupując używany samochód na giełdzie w kraju, nie
wniesiemy "opłaty rejestracyjnej".

Zdaniem skarżących taki system jest niezgodny z artykułem 90 traktatu o UE,
który zabrania stosowania ceł lub instrumentów o podobnym skutku, które
utrudniałyby swobodny przepływ towarów. To, że Komisja Europejska podzieli
takie stanowisko, jest przesądzone. Już przed 1 maja na ten właśnie problem
zwracał uwagę komisarz ds. Jednolitego Rynku Frits Bolkenstein. Jego zdaniem
Polska powinna uznawać "pierwszą rejestrację" innych państw Wspólnoty, czyli
nie pobierać za to dodatkowych opłat.

Oficjalnie resort finansów nie chce jednak myśleć o ustępstwach. Zdaniem
Marii Haż, rzeczniczki urzędu, polskie przepisy są w pełni zgodne z unijnymi
uregulowaniami. (IAR)
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: samar zrozumiał, że się kompromituje
junkier napisał:

> Sugerujesz ze gdyby "supereksperci" z firmy Samar udowodnili negatywny wplyw
> importu uzywanych samochodow na sprzedaz "nowek" to bylby to powod zeby zamknac
> granice aby zrobic Panom Dilerom dobrze? Bez zartow, wolny rynek to jak X
> przykazan, z wolnym rynkiem sie nie dyskutuje.

Oczywiscie, ze wolny rynek jest rozwiazaniem z wyboru. Ja nie sugeruje zmian,
zastanawiam sie dlaczego dilerzy robia bokami i wychodzi mi, ze miedzy innymi
przez wolny rynek, na ktorym znalazly sie uzywki. Nie mowie o tym co w takiej
sytuacji nalezy zrobic. Wolny rynek bowiem dziala brutalnie. Wolny rynek jest
uslany trupami tych, ktorym sie nie udalo. Gdyby natomiast Samar udowodnil, ze
skarb panstwa zarobi wiecej na utrudnieniu doplywu uzywek (to tez zadanie o
stopniu trudnosci graniczacym z niemozliwoscia), to panstwo we wlasnym interesie
powinno dzialania ograniczajace podjac. Takiego dowodu jednak nie ma, dlatego
nie ma co blokowac swobodnego przeplywu towarow. No chyba ze wezmiemy pod uwage
inne sprawy, np dlugofalowa polityke wladz w kwestii motoryzacji, ochrony
srodowiska itp. Tym jednak Samar sie nie zajmuje.

Chca cos zmienic - niech
> wprowadza UCZCIWA disgnostyke ktora bedzie eliminowala rzeczywistych
trucicieli czy powypadkowce, na ktorych niejeden uczciwy obywatel sie nacial.

Naturalnie. Jednak w praktyce to jest nie do zrobienia. Nigdzie w Polsce nie ma
mozliwosci przeprowadzenia badan diagnostycznych na taka skale. I, nie oszukujmy
sie, kupujacy uzywane auta tez nie pala sie do tego. Licza na swoje szczescie,
ale gdyby wprowadzono wymog porzadnego badania technicznego PRZED rejestracja,
podnioslby sie placz i zgrzytanie zebow, ze dodatkowe koszta, ze szykany itp.

Ten wolny rynek, jaki teraz funkcjonuje, jest wypadkowa kompromisow i
indywidualnych decyzji. Klientom nie przeszkadza, ze kupuja zlom.

Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Mazda 6
Gość portalu: toyot napisał(a):

Piszesz "po pierwsze" jak by to była moja wina,że Mazda 6 jest droga!?
Z tą klasą wyższą to troche przeginasz fakty na korzyść Mazdy (ponizsze
przykłady to zaledwie kompakt i klasa średnia,a nie wyższa):
Szerokość Mazdy -1780 mm
Ford Mondeo -1812
Opel Vectra -1798

Rozstaw osi Mazdy -2675 mm (czyli mniej 10 mm od krótszego o 395 mm Civica!!!)
Ford Mondeo -2754
Opel Vectra -2700
Citroen C5 -2750
Renault Laguna -2740
Nissan Primera -2680
BMW 3 -2725 (nadwozie krótsze o 209 mm)
Mercedes C -2715 mm (nadwozie krótsze o 152 mm)
Peugeot 406 -2700 mm (konstrukcja 8 letnia)
VW Passat 2703 mm

Z ekonomicznego punktu widzenia zakup Mazdy 6 jest pozbawiony sensu.Za kilka
lat dostaniesz za nią tyle co za np.Primere czy Avensisa głównie z uwagi na
import samochodów uzywanych (powypadkowych bądź nie) czyli będziesz co najmniej
te 35 % w plecy...

pozdrawiam

> Gość portalu: Sławek napisał(a):
>
> > Właśnie, samochód jest ok ale nie za taką cene.Należy pamiętać,że jest to
> klasa
> >
> > średnia gdzie ceny zaczynają się od około 60 tyś zł (pomijajac marki
> > koreańskie).Za cene zwykłej "6" mamy najlepsze wersje samochodów europejsk
> ich
> > oraz np.Primery czy też najtańszą BMW 3 lub prawie mamy (mojego faworyta ;
> -)
> > Saaba 9-3 SportSedan.
>
> Po pierwsze taka cena to nie wina Mazdy. Po drugie jest to auto z pewnością
> bardziej funkcjonalne niż np. BMW 3, na pewno też nie gorsze. Po prostu mniej
> prestiżowe, więc jeśli ktoś jest gotów przepłacać za znaczek na masce, a nie
> przepłaci ani grosza za jakość, funkcjonalność i design jaki oferuje Mazda to
> już jego sprawa.
> Następna sprawa to Mazda 6 jest, tak jak np. Accord czy Passat na pograniczu
> klasy wyższej. Bardzo mnie zaskoczyły wymiary tego auta. Jest ono dłuższe i
> szersze niż wiele sedanów wyższej klasy.
>
> Pzdr
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Mazda 6
Gość portalu: Sławek napisał(a):

> Gość portalu: toyot napisał(a):
>
> Piszesz "po pierwsze" jak by to była moja wina,że Mazda 6 jest droga!?

Nie, oczywiście że nie Twoja ;-), ale też i nie Mazdy. To nie jej polityka
cenowa, tylko efekt europejskiej walki z lepszym i tańszym.

> Z tą klasą wyższą to troche przeginasz fakty na korzyść Mazdy (ponizsze
> przykłady to zaledwie kompakt i klasa średnia,a nie wyższa):
> Szerokość Mazdy -1780 mm
> Ford Mondeo -1812
> Opel Vectra -1798
>
> Rozstaw osi Mazdy -2675 mm (czyli mniej 10 mm od krótszego o 395 mm Civica!!!)
> Ford Mondeo -2754
> Opel Vectra -2700
> Citroen C5 -2750
> Renault Laguna -2740
> Nissan Primera -2680
> BMW 3 -2725 (nadwozie krótsze o 209 mm)
> Mercedes C -2715 mm (nadwozie krótsze o 152 mm)
> Peugeot 406 -2700 mm (konstrukcja 8 letnia)
> VW Passat 2703 mm

No tak, masz rację. Ogólnie klasa średnia ostatnio bardzo urosła. Również Mazda
6. Po prostu porównywałem z sedanami wyższej klasy z przed paru lat. Np. moja
Camry '95 to kawał fury, a jednak ma długość 4725 mm (Mazda 6 - 4745),
szerokość 1770 (1780), rozstaw osi 2620 (2675). Więc przez te 7 lat od daty
produkcji Camry się chyba nie zmniejszyła ;-) tylko średniaki strasznie urosły.
Nowa Camry jest oczywiście znacznie większa od tego całego towarzystwa, ale
starsza już nie, a przecież nie przestała być autem klasy wyższej i moim
zdaniem wciąż robi wrażenie.

>
> Z ekonomicznego punktu widzenia zakup Mazdy 6 jest pozbawiony sensu.Za kilka
> lat dostaniesz za nią tyle co za np.Primere czy Avensisa głównie z uwagi na
> import samochodów uzywanych (powypadkowych bądź nie) czyli będziesz co
najmniej
>
> te 35 % w plecy...

Zgadza się, ale mi się ta Mazda niesamowicie podoba i na pewno brałbym ją pod
uwagę. Żaden inny sedan średniej klasy obecnie produkowany nawet się do niej
nie zbliża pod względem designu wnętrza i zewnętrza IMHO. A rozumując twoim
tokiem to nie miałby sensu zakup żadnego auta włoskiego, koreańskiego,
francuskiego czy choćby Saaba 9-3 Sport Sedan. Ten to dopiero traci na
wartości ;-) Wszyscy jeździliby tylko japońcami i niemcami, bo one tracą
najmniej.

Pzdr
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Decyzja o ograniczeniu importu aut za kilka dni.
Decyzja o ograniczeniu importu aut za kilka dni.
Spieszcie się złomiarze !!!!!

Minister gospodarki Jacek Piechota poinformował w poniedziałkowym wywiadzie
radiowym, że decyzje o ewentualnych ograniczeniach w sprowadzaniu do Polski
używanych samochodów z zagranicy zapadną w ciągu kilku dni.
"Myślę, że decyzje zapadną w ciągu kilku najbliższych dni" - powiedział w radio
Zet.
Minister poinformował, że wystąpił do ministra finansów i ministra
infrastruktury z wnioskami o rozpatrzenie możliwości ograniczenia importu
używanych samochodów ze względu na stan techniczny oraz o ewentualne
wprowadzenie akcyzy.
"Wystąpiłem do dwóch kolegów z rządu o analizę tej sytuacji z wnioskami o to,
aby wprowadzić rozwiązania właśnie idące w takim kierunku: z jednej strony
reżim techniczny, wymogi jakościowe, z drugiej akcyza, która w stosunku do
samochodów starszych, ponad 4-letnich, byłaby akcyzą znaczną" - powiedział
Piechota.
"Rzeczywiście w propozycjach mówiliśmy o akcyzie nawet sięgającej do 50 proc.
wartości pojazdu" - dodał.
Według ministra wprowadzenie akcyzy może budzić wątpliwości Komisji
Europejskiej co do zgodności takiego rozwiązania z układem stowarzyszeniowym
zawartym dziesięć lat temu.
"Pewne sondażowe rozmowy z komisją w tej sprawie prowadziliśmy. Dziś to, co
dzieje się na granicach, jest naszym dowodem wobec Komisji Europejskiej, że
dalej tej sytuacji tolerować się nie da. Mam nadzieję, że to rozwiązanie
zostanie zaakceptowane przez KE" - powiedział Piechota.
Dodał, że wnioskował do ministra finansów o obniżenie akcyzy za samochody
produkowane w Polsce.
"To zupełnie niepotrzebne obciążenie, które w sytuacji spadającej produkcji i
tak przynosi obniżenie dochodów do budżetu" - powiedział.
Innym sposobem na ograniczenie importu używanych aut jest wprowadzenie wysokich
opłat rejestracyjnych.
"Myślę, że to minister Pol też analizuje. Kwestia rejestracji jest też z punktu
widzenia KE dyskusyjna. Wówczas trzeba się zastanawiać nad tym, jak traktujemy
samochody sprowadzane i rejestrowane po raz pierwszy w Polsce w sytuacji, kiedy
już były rejestrowane wcześniej w krajach UE" - powiedział Piechota.
Od 1 stycznia 2002 roku można sprowadzać samochody używane starsze niż 10-
letnie. Nie obowiązują też cła na samochody sprowadzane z Unii Europejskiej.
Obejrzyj więcej wiadomości



Temat: Wyborcy samoobrony kupuja uzywane auta
syndrom CZERWONEGO myslenia
druid napisal :
> Kolejny raz powtarzam, ze nie jestem przeciwko kupowaniu
> uzywanych gratow, jestem tylko przeciwko infantylizacji
> zycia publicznego na tym forum (i nie tylko) i
> twierdzeniu, ze grat jest lepszy od nie grata.

Opisy co jest lepsze a co jest gorsze wykraczają właściwie poza istotę wątku .
Każdy sam decyduje co dla niego stanowi główną wartość . I uwierz mi , tylko
małe ciołki tworzą złote mysli typu : "nie kupujesz nowego - masz niskie
dochody" .

Problem , tak naprawdę , zaczyna się wtedy , gdy czerwona , wyborcza hołota
(wszystko jedno czy od Leppera , SLD , AWS , PSL czy innego czerwonego
cholerstwa) zaczyna popierać swoich piewców , którzy obiecują "coś z tym
zrobić , co to sie nam nie podoba" .
Byli już kilkanaście lat temu czerwoni idioci , którzy wprowadzali wysoki
podatek od luksusu przy kupnie "luksusowej" , socjalistycznej tandety (Audio ,
TV Color , auta) .
Aktualnie większość czerwonych debilków krzyczy , że nie pozwoli na duży
import używanych samochodów , bo ... i tutaj każdy czerwony debilek wstawia
swoje argumenty , cechą charakterystyczną tych argumentów jest to , że 99%
tych "mądrości" świadczy wyłącznie o głupocie mędrka , który pieprzy te
bzdury .
Co do Leppera, tak , on by zabraniał sprowadzać używane samochody z bogatszych
państw , bo debilowi , ktoś powiedział , że to zmniejsza liczbę miejsc pracy w
Polsce .
Ty druid , pewnie jesteś za cłami , akcyzami i ograniczeniami sprowadzania
towarów . No to uściśnij rękę Millerowi , Lepperowi , Kalinowskiemu , bo oni
wszyscy są kolegami od jednego koryta .
Bo z wątku nie wynika , że jesteś liberałem i jesteś przeciwny wszelkim cłom ,
akcyzom , no chyba , że jednak (?) ... w takim wypadku to byś mnie zaskoczył .

Obejrzyj więcej wiadomości



Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 209 rezultatów • 1, 2, 3, 4







Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed